نمایش «دست‌های آلوده» به دراماتورژی و کارگردانی مسعود موسوی اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «دست‌های آلوده» به دراماتورژی و کارگردانی مسعود موسوی با حضور ناصر آقایی، شیوا خسرومهر و حامد نصرآبادیان اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایش که در سالن انتظار تالار قشقایی تئاتر شهر برگزار شد، ناصر آقایی گفت: در این سال‌ها بارها شاهد کارهای مسعود موسوی بوده و دیده‌ام که معمولا آثارش از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که برآمده از نقطه نظرات شخصی‌اش است.

این هنرمند تئاتر و سینما یادآور شد: جریان حاکم بر تئاتر در این روزها از منظر کمی قابل ملاحظه و بررسی است اما از نگاه دیگر، متاسفانه نازل بودن بسیاری از تئاترها مخاطب را دل‌چرکین می‌کند. با وجود این همه کار ضعیف روی صحنه، دیدن تئاتری حرفه‌ای و دغدغه‌مند باعث خوشحالی است؛ از جمله کارهایی که مسعود موسوی اجرا می‌کند که همه در ردیف کارهای خوب و سری الف قرار می‌گیرند. با تماشای این آثار درجه یک، می‌توان کارهای ضعیف را نادیده گرفت و با دیده اغماض به آنها نگریست.

علیرضا سعیدی که اجرای این مراسم را به عهده داشت، در سخنانی با اشاره به اینکه مسعود موسوی تاکنون بازیگران بسیاری را به فضای تئاتر حرفه‌ای و سینما معرفی کرده است، گفت: امیدوارم روزی پویش و کمپینی برای احترام به پیشکسوتانی که در تئاتر جنگیدند، ایجاد شود. مسعود موسوی از جمله کسانی است که اخلاق و ادب و احترام به گروه را سرلوحه کارهایش قرار داده و شایسته احترام است. «دست‌های آلوده» هم ستاره‌های بی‌نظیری دارد و تئاتری جدی و به دور از لودگی است.

حامد نصرآبادیان هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه مسعود موسوی بوی تئاتر و بوی معلمی می‌دهد و خوشحالم شاهد تجربه‌ای دیگری از او هستم ضمن آرزوی موفقیت برای موسوی و گروهش گفت: امیدوارم حال امروز تئاتر ما خوب شود و دوباره بوی بوی تئاتر بگیرد نه شو.

شیوا خسرومهر هم که در ۲ نمایش از مسعود موسوی ایفای نقش کرده بود در این مراسم گفت: من سعادت داشتم ۲ بار با مسعود موسوی کار کنم و امروز هم خوشحالم که او دوباره کاری را روی صحنه می‌برد و هم ناراحتم که اسم من اینجا به‌عنوان بازیگر در کنار گروهش نیست.

خسرومهر با تاکید بر اینکه مسعود موسوی در تئاترهایش امضای خود را دارد و کارهایش شبیه هنرمندان دیگر نیست، گفت: با شرایط اختلال در اینترنت سعی می‌کنیم مثل قدیم، درباره اجرای تئاترها سینه به سینه بهم اطلاع دهیم تا سالن پر شود و مخاطبان بیایند و کارهای خوب تئاتر را ببینند.

مسعود موسوی هم در خاتمه این مراسم گفت: حدود ۱۲ سال پیش مصاحبه‌ای داشتم و گفتم امیدوارم تئاتر به سرنوشت سینما دچار نشود؛ اما متاسفانه امروز این فضا بر تئاتر هم غلبه کرده و سرمایه محوری در آن حاکم و تفکر درون تئاتر نابود شده است.

موسوی با بیان اینکه احترام به پیشکسوت در تئاتر در حال نابودی است، گفت: امیدوارم شایسته تعاریفی که از من می‌کنید باشم؛ چراکه خدا می‌داند کار تئاتر در این روزها چقدر سخت شده است.

حمیدرضا نعیمی، مسعود موسوی، ریحانه سلامت، شهاب مهربان، محسن بابایی، فرزانه رضایی، آریاز ذوالفقاری و مهدی باقرزاده بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل عبارتند از:

آهنگساز: محمد فرشته‌نژاد، طراح صحنه: علی ساسانی‌نژاد، طراح لباس: ثمین تحویلداری، مشاور کارگردان: علی شاه‌صفی، پویا موسوی، مشاور روابط عمومی و تبلیغات: بهزاد مرتضوی، مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، مدیر تولید: بهنود محمدی‌پور، گروه کارگردانی: لیدا حکانی، نازنین ابارشی، گلریز ابراهیم، طراح پوستر و بروشور: محمدرضا غلامی، طراح گریم: علی گودینی، تیزر: مرجان مروستی علی شاه‌صفی، اجرای لباس: مهسا شریفی، عکاس: رامین نیک‌بین، گروه صحنه: سینا سلمان روغنی، دانیال محسنی، زهرا الماس‌پور، ثمینه نعیمی.

نمایش «دست‌های آلوده» به کارگردانی و دراماتورژی مسعود موسوی اجرای خود را از ۳۰ آبان ساعت ۲۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است.