علی‌اصغر دشتی که سال گذشته برنده جایزه کارگردانی جشنواره تئاتر فجر را برای «نامبرده» از آن خود کرد، با نمایش «زیراکس» به تالار حافظ می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: پس از اجرای موفقیت‌آمیز «نامبرده» علی‌اصغر دشتی در تماشاخانه ایرانشهر و دریافت چند جایزه از بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر، این کارگردان و استاد دانشگاه قصد دارد از هفتم آذرماه در تالار حافظ با گروهی از بازیگران جوان نمایش «زیراکس» را روی صحنه ببرد.

محمد امین عمیدیان، نونا تاحداران، علی‌رضا دست‌افکن، غزل معضوم شاهی، آزاد فرامرزی، ریحانه فراهانی، مریم یوسفی‌مقدم، فاطمه توکلی، علی ابر، بهرام شرقی، زهرا خدادوست، مینیا متابدار، فرزانه توسلی، داریوش احمدی، محمد قربانی بازیگرانی‌اند که قرار است در متنی از محمد‌رضا مرزوقی ایفای نقش کنند.

این دومین همکاری مرزوقی و دشتی پس از نمایش «تئاتر بازی» به کارگردانی ایلناز شعبانی است. خانه بین‌الملل بامداد نیز تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده دارد. این مؤسسه متعلق به پریسا بخت‌آور است که سال گذشته نیز نمایش «پزشک نازنین» به کارگردانی اشکان خطیبی در تماشاخانه دیوار چهارم را تهیه‌ کرده بود.

«پزشک نازنین» پروژه نهایی دروه بازیگری با تدریس اشکان خطیبی بود. مجری طرح: روح‌الله زندی‌فرد، طراح حرکت: مصطفی شبخوان، طراح صدا و آهنگساز: فرشاد فزونی، طراح لباس: شیما میرمحمدی، طراح نور: صبا کسمایی و  ویدیو و تکنیک: سیاوش نقش‌بندی هنرمندانی‌اند که علی‌اصغر دشتی را برای اجرا در این نمایش همراهی می‌کنند. «زیراکس» تا 25 آذر، هر شب رأس ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود. علی‌اصغر دشتی، کارگردان خلاق و شناخته شده تئاتر است که پیش از این نمایش‌هایی چون «نامبرده»، «متاستاز» و «دن کیشوت» را روی صحنه برده است. سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع شده است.