سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اعلام کرد: بدنه تئاتر تبریز با توجه به استعداد و نفراتی که دارد عموما از رقم 70 نفر تجاوز نمی‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: پیرو انتشار گزارشی تحت عنوان «70 درصد از منتخبان جشنواره «تبریزیم» داوران هستند» به تاریخ 20 اردیبهشت 93 در خبرگزاری فارس موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به حضور ارائه می‌شود. انتظار می‌رود حسب قانون مطبوعات کشور نسبت به درج آن در اولین نوبت بعد از دریافت این جوابیه به عنوان توضیحات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، همچنین از حسن توجه آن رسانه در خصوص این جشنواره تقدیر کرده و موارد ذیل را یادآور می‌شود:

روتیتر گزارش مذکور اشاره‌ای صریح به فعالان نمایش تبریز دارد که نسبت به برگزاری جشنواره سوم تبریزیم ابراز نارضایتی کرده‌اند. این درحالی است که نه تنها هیچ نام و نشانی از این عده از هنرمندان نیست، هیچ واکنشی از سوی افراد حقیقی این حوزه واصل نشده است.

دبیرخانه جشنواره طی هفته‌های گذشته بر خلاف ادعای خلاف واقع خبرنگار آن رسانه هیچ واکنشی در هیچ قالبی دریافت نکرده است و ضمن دعوت از به نقد کشیده شدن این جشنواره توسط جریان‌ها و افراد شناسنامه‌دار، آماده ارائه توضیحات در این راستاست.

دبیرخانه جشنواره از همان ابتدای کار و با تجربه اندوزی دو دوره گذشته سعی در شفاف‌تر کردن روند اجرایی آن داشته است که ثمر این اعتماد در جشنواره سوم به بار نشست و شماری پرتعدادتر از هنرمندان راغب به حضور در این جشنواره بودند. این رغبت تا بدانجا پیش رفت که دبیرخانه جشنواره در برابر تقاضای شماری پرتعداد از هنرمندان دیگر نقاط کشور و شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، ناچار به حذف آثار این عده به سبب مقررات جشنواره شد.

بدنه تئاتر تبریز با توجه به استعداد و نفراتی که دارد، عموماً از رقم 70 نفر تجاوز نمی‌کند که این عده شامل هنرمندان باسابقه و نیز دانشجویان این رشته هستند که به واسطه مراکز دانشگاهی و نیز آموزشگاه‌های هنری وارد این بدنه شده‌اند. نگاهی گذرا به آمار اسامی افراد شرکت کننده در آن جشنواره گویای این واقعیت است که آنها به این جشنواره اعتماد کرده‌اند و با ارائه طرح‌ها و متون خود خواستار حضور در این جشنواره شده‌اند.

دبیرخانه جشنواره ضمن تشکر از اعتماد و دلگرمی این دسته از دوستان یادآوری این نکته را نیز ضروری می‌داند که هیچ رابطه‌ای مشخص و به تعبیر خبرنگار محترم آن رسانه منسوب به داورانـی وجود ندارد و بسیاری از راه‌یافتگان به بخش رقابتی از جمله هنرمندانی هستند که در بدنه تئاتر تبریز یا حضور موفق و درخشانی داشته‌اند و یا به سبب آموزش‌های مشخص از سوی مراکز یاد شده، موفق به حضور شده‌اند. از این رو منسوب بودن این دسته از هنرمندان به آقای یعقوب صدیق جمالی به عنوان دبیر جشنواره و نیز سرپرست گروه کتل، بیشتر به یک بهانه جویی شباهت دارد. صدیق جمالی به عنوان یکی از کارگردان‌های پرکار و باسابقه تبریز، ضمن حضور در اجراهای ملی و بین‌المللی گسترده، به عنوان یکی از جدی‌ترین متولیان امر آموزش تئاتر در تبریز فعال به شمار می‌رود. پس طبیعی است که تمام فعالان جوان تئاتر تبریز به نوعی با وی در ارتباط بوده و یا از هنرجویان باشد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز همچنین لازم می‌داند ضمن تشکر مجدد از عموم هنرمندان و هنرجویانی که با اعتماد و حضور در این جشنواره، به بقا و استمرار آن کمک نموده‌اند، این نکته را یادآور شود که موفقیت هر حرکت فرهنگی ضمن لزوم رعایت اصول فنی و حرفه‌ای نیازمند همدلی گسترده از سوی آنانی است که برای ارتقای سطح فرهنگی این شهر در تلاشند و پرداختن به مسایل حاشیه‌ای، فضاسازی‌های موهوم و جو سازی‌های مسموم را به زیان این فرآیند می‌داند.

این سازمان که همواره خود را خادم اهالی فرهنگ و هنر می‌داند، صمیمانه از عموم دوستان و همراهانی که در تلاش برای ارتقای این جایگاهند می‌خواهد اهداف و افق‌های فرهنگی کوشندگان فرهنگی و هنری این شهر را قربانی غرض‌ورزی‌های شخصی و تسویه حساب‌های جنگ زرگرانه نکنند و به قافله‌ای که تبریز را می‌تواند در شان نام و تاریخش تابناک‌تر سازد بپیوندند.