اصغر خلیلی کارگردان و طراح صحنه تئاتر از به اجرای نمایش «اولیور توئیست» بر طبق مفاد کنوانسیون ژنو و توجه به مشکلات کودکان کار با حضور بازیگرانی چون فرزاد حسنی، پرستو گلستانی، نرگس محمدی و... در تالار حافظ خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: اصغر خلیلی نویسنده، کارگردان و طراح صحنه تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: قرار است از 30 تیرماه تا پایان مرداد نمایش «اولیور توئیست» را در تالار حافظ به صحنه ببرم. در اجرای این اثر نمایشی به خط داستانی و شخصیت‌های چارلز دیکنز نویسنده رمان وفادار بوده‌ام اما برخوردمان با قصه متفاوت خواهد بود. به این صورت که در شیوه اجرا و انتقال مفاهیم رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی با نگاهی به کنوانسیون ژنو و مشکلات کودکان کار نوشته شده و بخش‌هایی از آن به شیوه موزیکال به صحنه می رود. در این اثر نمایشی یک قطعه موسیقی توسط یک خواننده شناخته‌شده خارجی زبان اجرا می شود که البته در آینده ای نزدیک نامش را اعلام خواهم کرد.

خلیلی درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: پرستو گلستانی، نرگس محمدی، فرزاد حسنی، سیروس همتی، حمید منوچهری، امیر کربلایی زاده، نوشین تبریزی، الهام شعبانی، علیرضا زمانی‌نسب، نگین ابدالی، جواد مولانیا و محمد سیاهپوش تعدادی از بازیگران این اثر نمایشی هستند که در کنار 45 هنرمند دیگر به ایفای نقش می پردازند. الهام پاوه‌نژاد نیز قرار است در این نمایش حضور داشته باشد البته هنوز در حال توافق و مذاکره با وی هستیم.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: «اولیور توئیست» کاری از گروه تئاتر «تجربه نو» است و ما در حال حاضر در طبقه هفتم تالار وحدت در حال تمرین و آماده سازی این اثر نمایشی هستیم. فریندخت عابدین نژاد طراح لباس، اشکان فرامرزی آهنگساز، حسن جودی مدیر تولید، میلاد حاجی زاده دستیار کارگردان، علیرضا سعیدی مدیر روابط عمومی و نیلوفر دهقان تهیه کننده این اثر نمایشی هستند. خودم نیز طراحی صحنه نمایش را بر عهده خواهم داشت.

اصغر خلیلی پیش از این نمایش هایی چون «قهوه قجری»، «دایره گچی قفقازی»، «آخرین ایستگاه حلبی»، «خاتون قصه دار»، «یادداشتی برای سهراب» و.... را کارگردانی کرده است.