نمایش «دریاچه قو» این روز‌ها در تماشاخانه ایرانشهر با مشکلات عدیده و سختی زیاد اجرا می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود حکم آبادی تهیه کننده نمایش «دریاچه قو» درخصوص اجرای این نمایش گفت: نمایش «دریاچه قو» حاصل یک تفکر جمعی است و ما از رضا صابری خواستیم تا کارگردانی این نمایش را برعهده بگیرد. رضا صابری سابقه کارگردانی در نمایش های ایرانی و دفاع مقدسی را دارد؛ ولی از ایشان خواستیم تا با گروه ما وارد تجربه جدیدی شود.

وی افزود: گروه ما به صورت تخصصی در تئاتر موزیکال مشهد فعال است. نمایش «دریاچه قو» نمایشی موزیکال است اما با رضا صابری صحبت کردیم تا کار را از حالت موزیکال خارج شود و به روایت داستانی که کارگردان انتظار داشت، نزدیک شویم.

حکم آبادی با اشاره به اینکه نمایش «دریاچه قو» بعد از چهار ماه پیش تولید و در مرداد ماه سال گذشته در مشهد اجرا رفت، بیان کرد: به دلیل بی‌مهری‌ها، این نمایش بعد از هجده شب اجرا در مشهد تعطیل شد تا اینکه برای جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شد. این نمایش در جشنواره تئاتر فجر هشت جایزه دریافت کرد و من مدعی پرافتخارترین اثر در تاریخ سی و هفت ساله جشنواره تئاتر فجر هستم.

حکم آبادی درخصوص بازیگران نمایش «دریاچه قو» گفت: این نمایش با بازیگران مشهد اجرا رفت اما در حال حاضر تعدادی از بازیگران خصوصا بازیگران گروه فرم نتوانستند در اجرای عمومی تهران حاضر شوند. به ناچار تعدادی از بازیگران نمایش را تغییر دادیم. ما در بخش طراحی حرکت جشنواره تئاتر فجر تندیس دریافت کردیم ولی برای اجرای عمومی مجبور به تغییر گروه شدیم. از هفت بازیگر اصلی سه بازیگر در این نمایش حضور دارند و دیگر با بازیگران از تهران به گروه ما اضافه شوند.

او ادامه داد: قطعاً تغییر بازیگران در اجرای نمایش مشکلاتی را ایجاد کرد. به خصوص ازدیاد زمان تمرین برای هماهنگی بازیگران جدید و قدیم هزینه‌های بسیاری را به دنبال داشت. از طرفی شرایط اسکان بازیگران مشهد را در تهران فراهم کردیم. این تغییرات و هماهنگی ها کار را بسیار دشوار کرد و احتمال می رود بعد از اجرای نمایش در تهران پرونده نمایش " دریاچه قو" بسته شود. بازیگران نمایش از بازیگران بسیار خوب تئاتر مشهد بودند، نمایش "دریاچه قو" و جشنواره تئاتر فجر به ر‌شد آن ها در عرصه بازیگری کمک بسیاری کرد. در اجرای عمومی تهران هم مارال فرجاد و مهران امام بخش به گروه ما اضافه شدند.

حکم. آبادی درخصوص کارهای آتی خود گفت: قرار است با محمد نیازی نمایشی موزیکال را به اجرا ببریم، به احتمال زیاد این نمایش در تهران تولید و اجرا خواهد شد و اثر دیگری را هم برای جشنواره تئاتر فجر آماده خواهم کرد.

مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام، محبوبه سلطانی، عارفه معماریان، مهرانا ابوالقاسمی، دل‌آرا ادراکی، عارفه باشی، کمند بخشی‌زاده، نیلوفر بهشتی، هانیه خسروانی، مهدیه رمضان‌پور، سارا رضایی، پگاه زرقامی، مونا فلاح، ساغر قاسمی، ثنا عباس‌پور، سپیده غلامی، سارا کرمی، سحر منصوریو زرین همتایان بازیگران نمایش "دریاچه قو" هستند.

نمایش «دریاچه قو» از تاریخ ۲۶ آبان تا ۲۶ آذر ماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.