انیمیشن سینمایی «یخ زده ۲» به دنبال فتح دوباره گیشه در پایان این هفته است.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی که تا کنون یک هفته از اکران انیمیشن «یخ زده ۲» می‌گذرد، این انیمیشن فروش خوبی داشته و تنها در گیشه آمریکای شمالی (داخلی) ۲۰۰ میلیون دلار فروخته است.

انیمیشن جدید دیزنی، با فروش ۱۴ میلیون دلاری که در روز پنج شنبه داشت، رکورد فیلم سینمایی «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» را شکست. این انیمیشن به دنبال آن است که در فاصله تعطیلات پنج روزه آیین شکرگزاری، به فروشی ۱۳۵ میلیون دلاری برسد که در نهایت ۲۵ میلیون از فیلم «اشتعال» بیشتر خواهد بود.

فیلم جدید لاینزگیت با نام «چاقوکشی» در ژانر رازآلود هم در گیشه روز پنجشنبه ۶.۲ میلیون دلار فروخت که فروش پنج روزه این فیلم را به ۴۵ میلیون دلار می‌رساند. این فیلم توسط رایان جانسون کارگردانی شده و بر داستان نویسنده رمان‌های جنایی (کریستوفر پلامر) تمرکز دارد که بعد از تولد ۸۵ سالگی اش کشته می‌شود. این فیلم که با ۴۰ میلیون دلار بودجه ساخته شده، امتیاز A را از سینمارو‌ها و امتیاز ۹۵ را از مخاطبان راتن تومیتو دریافت کرده است. کریس اوانز، آنا دی آرماس، لامی لی کورتیس مایکل شانون و دان جانسون به همراه دنیل کریگ بازیگران این فیلم هستند.

برای کسب جایگاه سوم، دو فیلم سینمایی «یک روز زیبا در محله» با حدود ۲۱ میلیون دلار و همچنین «فورد در برابر فراری» با حدود ۲۰ میلیون دلار فروش رقابت خواهند کرد. «فورد علیه فراری» هم در ۱۷ روز ۸۲ میلیون دلار فروخته است. «ملکه و اسلیم» هم در روز پنجشنبه ۲.۴ میلیون دلار فروش داشت و به نظر فروش پنج روزه خود را به ۱۵ میلیون دلار می‌رساند تا جایگاه چهارم در انتظار این فیلم باشد.

گفتنی است با وجود فروش خوبی که انیمیشن «یخ زده» داشته، طبق آمار‌ها مجموع فروش فیلم ها در گیشه هالیوود تا روز چهارشنبه ۹.۹۹ میلیون دلار اعلام شده که این مقدار در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۸، افت ۷ درصدی یا به عبارتی ۷۴۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است.