دهقان با اظهار تأسف از وضعیت تئاتر ایران گفت: یعنی سطح فرهنگ، نگاه و شعور ما این قدر پایین آمده که مسایل اصلی تئاتر را رها کرده‌ایم و فقط به این فکر می‌کنیم که بعد از 35 سال یک مدیر زن به تئاتر شهر آمده است؟!

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان تئاتر درباره اولویت کاری مدیر جدید تئاتر شهر ادامه داد: واقعا در مورد تئاتر شهر هیچ نظری ندارم و اصولا حرف زدن ما چه فایده‌ای دارد؟!

او اظهار تأسف کرد: ما تمام ضرورت‌های بدیهی تئاتر را رها کرده‌ایم و حاشیه‌هایی را وارد اصل تئاتر و حوزه مدیریت دولتی کرده‌ایم که باعث شده جذابیت اصل ماجرا از بین برود و برای این وضعیت هیچ کاری هم نمی‌توان کرد.

او با اشاره به حضور پریسا مقتدی به عنوان اولین مدیر زن در تئاتر شهر اضافه کرد: برای هنرمندان و مدیران ما خیلی زشت است که اصل ماجرا را رها کرده‌اند و به این موضوع فکر می‌کنند. یعنی سطح فرهنگ و نگاه ما این قدر پایین آمده که مسائل اساسی را رها کنیم و بگوییم بعد از 35 سال یک خانم مدیر تئاتر شهر شده است؟!

کارگردان «خنکای ختم خاطره» و «ترن» افزود: مدیر، مدیر است، خانم و آقا ندارد و مدیریت هم یک مسأله طبیعی است، مدیر تئاتر شهر هم مدیر است، خانم و آقا ندارد!

او با اشاره به برخی از بازتاب‌های خبری انتخاب مدیر زن در مجموعه تئاتر شهر یادآور شد: مثلا یکی از خبرگزاری‌های آلمان خبری کار کرده بود که بعد از 35 سال یک مدیر زن، تئاتر شهر تهران را اداره می‌کند، خود ما هستیم که کمک می‌کنیم تا نشان دهیم زن‌ها در جامعه ایران محدود هستند!

نیما دهقان در پایان صحبتش گفت: ضرورت‌های تئاتر شهر مهم است، مهم این است که این مجموعه با وجود هزار مشکل کار خود را انجام می‌دهد اما متأسفم که بگویم «تئاتر شهر» دیگر بکارت خود را از دست داده است!