پری صابری، کارگردان پیشکسوت و مطرح تئاتر که این روزها مشغول کار روی جدیدترین پروژه نمایشی خود با عنوان ˝باغ دلگشا˝ است، از آغاز اجرای عمومی این نمایش در روز عید سعید فطر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: صابری با بیان اینکه؛ سعدی یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تابناک ادبیات ایران است، گفت: امیدوارم خبر اجرای نمایش "باغ دلگشا" به گوش همه برسد و سعدی شناسان و دوست‌داران یعدی بیایند و این کار را که اجرای عمومی آن از روز عید فطر آغاز می‌شود در تالار وحدت ببینند.

این کارگردان پیشکسوت و شناخته شده تئاتر کشورمان با اشاره به اینکه تمرینات این نمایش را با حضور بیش از 50 بازیگر آغاز کرده، ادامه داد: نمایش "باغ دلگشا"، برای من همانند باغی است که همه مردم ایران را دلگشایی می‌دهد و من در باغ سعدی دلگشا می‌شوم، چراکه با وجود ادیبی همچون سعدی به فرهنگ و ملیت‌ام می‌بالم و احساس غرور می‌کنم.

"باغ دلگشا" نمایشی است درباره زندگی سعدی شیرازی که بر اساس توافق ها از اول خرداد ماه سال آینده اجرا خوهد شد.

کارگردان نمایش "شمس پرنده" که تاکنون در آثار نمایشی خود به سراغ شعرا و ادبای بسیاری همچون؛ مولانا، عطار، فردوسی، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد و... رفته، درباره علت انتخاب و تمرکز بر ارایه یک اثری نمایشی با تمرکز بر اشعار و آثار شیخ اجل سعدی شیرازی اظهار داشت: این وظیفه هر هنرمندی به خصوص هنرمندان تئاتر است که در پیشبرد فرهنگ کشور خود کوشا باشند و با توجه به اینکه سال گذشته اثری از شاهنامه فردوسی را به روی صحنه بردم، امسال قصد دارم نمایشی در راستای بزرگداشت مقام سعدی اجرا کنم زیرا که به نظرم در کارنامه هنری من جای این شاعر پارسی‎گو خالی است.


او معرفی و شناساندن فرهنگ ایرانی به مخاطب را یکی دیگر از اهداف خود از اجرای این نمایش عنوان کرد و افزود: معتقدم که سعدی یکی از بزرگان سخن ایران است و باید بیش از این به زندگی و معرفی آثار این استاد سخن در همه هنرها پرداخته شود.

گفتنی است، پری صابری که دو نمایش "شمس پرنده" و "اسطوره سیاوش" را در تالار یونسکوی پاریس روی صحنه برده و نشان شوالیه کشور فرانسه را نیز دریافت کرده، آخرین بار اردیبهشت ماه سال گذشته نمایش "مرغ باران" را در تالار وحدت به روی صحنه برد.