نمایش ˝برهوت تنهایی˝ نوشته دوریس لسینگ، به کارگردانی سید مهدی احمدپناه، مردادماه جاری روی صحنه می‌‏رود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "برهوت تنهایی" نوشته دوریس لسینگ، نویسنده متولد کرمانشاه و برنده جایزه نوبل، با ترجمه و بازنویسی سارا ابراهیمی و سیدمهدی احمدپناه و به کارگردانی سیدمهدی احمدپناه، مردادماه جاری در تالار حافظ روی صحنه می‌‏رود.

کارگردان این نمایش با اشاره به این‏که تمرین‏ اعضای گروه مدتی است آغاز شده، گفت: دو سال در انتظار مجوز اجرای نمایش بودیم تا این‏که با بروز تغییر و تحولات اخیر سرانجام اجازه اجرای نمایش داده شد.

احمدپناه از الهه حاجی‌‏زاده و علیرضا سردشتی به عنوان دستیارانش در اجرای این نمایش نام برد و گلچهره سجادیه، هوشنگ قوانلو، فرهاد جم، مهدی فریضه، مژده دایی و امیرحسین متین‏فر را به عنوان بازیگرانی که نقش‌‏آفرینی‏شان در "برهوت تنهایی" قطعی شده است، معرفی می‌‏کند.

این کارگردان که پیش از این نمایش"این منم ایسمن"، اقتباسی از نمایش آنتیگون را روی صحنه برده است، این بار نیز مریم نعیم‏‌‌زاده را به عنوان طراح لباس در کنار خود دارد.

او در رابطه با ویژگی‌‏های "برهوت تنهایی" گفت: متن این نمایش، به فضای امروز جامعه ما بسیار نزدیک است و دلیل انتخاب آن، به همین امر مربوط است.

احمدپناه در توضیح نزدیکی فضای این نمایش به جامعه امروز افزود: این نمایش، به‏ روز است و در آن تقابل دیدگاه‏‌های نسل‏ گذشته با نسل جوان امروز پی‏گیری شده است.

کارگردان "برهوت تنهایی"، از اجرای نمایشی دیگر با عنوان "این منم یاگو" (اقتباسی از اتللو شکسپیر) که در ادامه سبک اجرایی نمایش "این منم، ایسمن" است، در نیمه دوم سال جاری نیز خبر می‌‏دهد.

سیدمهدی احمدپناه پس از کارگردانی "این منم ایسمن"، سرپرست گروه تئاتر اینتراکتیو ایران بوده و سرپرستی پروژه نمایش "بو" (اثر مشترکی از ایران و هلند) را در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به عهده داشته است.