لیلی رشیدی، بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها به عنوان یکی از بازیگران اصلی نمایش ˝مسخ˝ به کارگردانی نصیرملکی‌جو در تالار حافظ روی صحنه رفته، متفاوت بودن و دیدگاه خاص کارگردان این اثر را از دلایل حضورش در این اثر نمایش عنوان کرد.

پایگاه خبری تئاتر: لیلی رشیدی که فعالیت‌های هنری خود در مقام بازیگر را در سال جاری با نقش‌آفرینی در نمایش "سه روایت از زندگی" نوشته یاسمینا رضا و کارگردانی سیما تیرانداز آغاز کرد، بلافاصله بعد از اتمام اجرای عمومی آن نمایش در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، با بازی در نمایش "مسخ" به نویسندگی و کارگردانی نصیرملکی‌جو، برای دومین بار در بهار سال جاری روی صحنه رفته است.

این بازیگر تئاتر درباره ویژگی‌های نقش خود در این نمایش با بیان اینکه؛ همیشه متن خوب به خصوص در تئاتر یکی از دغدغه‌هایم بوده، درباره علت پذیرش این نقش بعد از بازی در نمایش "سه روایت از زندگی" گفت: در وهله اول دیدگاه متفاوت و خاص کارگردان برایم جالب بود اما در کل اولین و مهم‌ترین مسئله در انتخاب نمایش برای من، کیفیت نمایشنامه است چون اولین موردی که بازیگر را برای حضور در یک نمایش وسوسه می‌کند، متن خوب است. فکر می‌کنم وقتی با متن قوی و خوب طرف باشیم، بیش از نصف راه را رفته‌ایم. ضمن اینکه بعضی از متن‌ها و نقش‌ها آن‌قدر جذاب هستنند که بازیگر دوست دارد حتما آن را کار کند.

او ادامه داد: البته شاید یک بازیگر قبلا با بعضی گروه‌ها یا کارگردان‌ها، همکاری موفقی داشته و طبیعی است در کار بعدی آ‌ن‌ها هم حضور پیدا کند. گرچه ممکن است کار تازه آن کارگردان از نظر مخاطبان چندان جذاب و گیرا نباشد، اما چون بازیگر پیش‌تر با آن کارگردان، تجربه جالبی را به لحاظ هنری و تکنیکی گذرانده، علاقه‌مند است همکاری با او را تکرار کند. برخی کارگردان‌ها هم هستند که بازیگر با خودش فکر می‌کند، من همیشه با این شخص کار خواهم کرد، حتی اگر متن یا نقش را خیلی دوست نداشته باشم.

این بازیگر همچنین در پاسخ به کم کار بودنش در یکی دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل اظهار داشت: بله در تلویزیون کم کار شدم و این سال‌ها بیشتر در تئاتر کار کرده‌ام. ضمن اینکه من هیچ‌وقت بازیگر سینما نبوده‌ام که بگویم پیشنهادات زیادی داشتم و فقط چند جا انگشت‌شمار کار سینمایی کرده‌ام و امسال هم بیشتر تمرکزم روی تئاتر است.

گفتنی است، نمایش "مسخ" به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو و نقش‌آفرینی؛ الهه بخشی، مهدی تشکری، فلامک جنیدی، لیلی رشیدی، محمد زیگساری، پگاه کاظمی، پوریا گلشناس، نفیسه ملکی‌جو و رامین ناصرنصیر، از اول تا 30 خردادماه هر شب به مدت 65 دقیقه در سالن حافظ روی صحنه می‌رود.