خانه تئاتر در واکنش به بحث‌های اخیر درباره معافیت مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری بیانیه‌ای منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر: متن بیانیه خانه تئاتر بدین شرح است:

"اندوهناک است که در این روزها به بهانه لغو تصمیمی نابخردانه و بی‌مطالعه، برخی با دروغ و بزرگ‌نمایی در تلاشند تا با ساختن تصویری معوج و بیمارگونه از هنرمندان این سرزمین و دروغ‌پردازی درباره اهل هنر در رسانه‌های مجازی، به رابطه تاریخی هنرمند و مردم لطمه بزنند؛ گویی هنرمندان جماعتی هستند جدای از ملت و بهره‌مند از امتیازی ویژه و غرق در ناز و نعمت. حال آن که هنرمندان- به‌ویژه هنرمندان تئاتر- به‌سادگی بخشی از همین مردمانند، با حداقل امنیت شغلی و فشارهای بی‌شمار.

نمی‌دانیم به‌عنوان یک هنرمند تئاتر کارمندیم یا کارگر؟ نمی‌دانیم در این سال‌ها تحت کدام نظام‌های حمایتی بوده‌ایم؟ نمی‌دانیم طبقه و رتبه‌بندی حرفه ما چیست؟ حتی هنوز مطمئن نیستیم که آیا حرفه ما به‌عنوان یک شغل در ساختار اداری وزارت کار ثبت شده است؟

ما بارها این پرسش‌ها را از دولت‌های دوره‌های مختلف پرسیدیم و دریغ از یک پاسخ! بارها الگوی استانداردسازی کسب و کار وزارت خانه مطبوع خود را خواستار شدیم، اما صدایمان هیچ‌گاه شنیده نشده است.

حال چگونه است که از سوی آقایان و برخلاف امر واقع، تئاتر هم شغل محسوب شده و هم سودآور (!) و حالا لازم است در نظام مالیاتی کشور هم سهمی بر عهده داشته باشد؟!"

بیشتر بخوانید: گیل‌آبادی: لغو معافیت مالیاتی خیانت به عالم فرهنگ است

انتقاد از بذل و بخشش مالیاتی دولت/ هنرمندان وجه‌المصالحه شده‌اند؟

سید ضیاء هاشمی: با ۱۱۰ میلیارد تومان کسری در سینما مواجه هستیم / در بحث معافیت مالیاتی عجولانه و بی‌تدبیر رفتار شد

رئیس سازمان سینمایی: موافق معافیت مالیاتی برای دستمزدهای غیرمتعارف نیستیم

معافیت ۱۰۰درصدی فعالیت‌های فرهنگی و انتشاراتی از مالیات