نمایشگران عروسکی شهرستان به دلایل مختلف از امکان آموزشی برخوردار نبودند لذا تصمیم بر این شد که ورک شاپ کوتاه مدت برگزار بشود و افراد شرکت کننده به عنوان مدعو از اپرای عروسکی حافظ نیز دیدن نمایند.

پایگاه خبری تئاتر: کارگردان و سرپرست گروه تئا‌تر عروسکی آران با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تالار فردوسی، هر روز و در طول اجرای رپرتوار عروسکی گروه، پذیرای هنرمندان عروسکی فعال در مراکز یونیمای شهرستان‌هاست.

گروه تئا‌تر عروسکی آران این روز‌ها میزبان فعالان و علاقمندان حوزه تئا‌تر عروسکی از شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها است. در حالی که گروه آران در ادامه رپرتوار آثار خود و پس از اپرای لیلی و مجنون، از ۲۸ اردیبهشت اپرای عروسکی حافظ را به روی صحنه برده است، هر روز و در طول دورهٔ اجرایی این اثر پذیرای هنرمندان عروسکی فعال در مراکز یونیمای شهرستان‌هاست.

این افراد به دعوت گروه آران و با هماهنگی‌های یونیمای ایران، در قالب گروه‌های ۱۰ نفره ضمن بازدید از کارگاه‌های ساخت لباس و عروسک، از پشت صحنه و عروسک‌ها دیدن به عمل می‌آورند و به صورت کلی با نحوهٔ بازی دادن عروسک‌های نخی آشنا می‌شوند. همچنین بهروز غریب‌پور پیرامون تاریخچهٔ اپرای عروسکی، چگونگی ایجاد تالار فردوسی و روند کار‌ها برای آن‌ها مطالبی را بیان می‌کند.

بهروز غریب‌پور، طراح، کارگردان و مدیر گروه تئا‌تر عروسکی آران، هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را این گونه شرح داد: گروه تئا‌تر عروسکی آران همواره و طی ده سال فعالیت خود با تقاضای هنرمندان و علاقمندان به شیوهٔ ساخت و بازی دادن عروسکهای نخی روبرو بوده و هست و با همکاری مرکز آموزش بنیاد فرهنگی هنری رودکی و از سال ۹۲ شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی و تامین نظر این افراد را فراهم آورده است. اما نمایشگران عروسکی شهرستان به دلایل مختلف از این امکان بر خوردار نبودند و لذا به محض دریافت تقاضای گروه‌هایی از شهرستان‌های مختلف و با برنامه‌ریزی که با مبارک- یونیما صورت گرفت تصمیم بر این شد که ورک شاپ کوتاه مدت برگزار بشود و افراد شرکت کننده به عنوان مدعو از اپرای عروسکی حافظ نیز دیدن نمایند.

اپرای عروسکی حافظ از ۲۸ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد ماه، هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹: ۳۰ در تالار فردوسی اجرا می‌شود و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایید.

ثبت نام سومین دورهٔ آموزش ساخت و بازی دهندگی عروسکهای نخی و سایر مطالب آموزشی توسط مرکز آموزش بنیاد رودکی درحال انجام است.