نمایش "روبینسون و کروزو"، متن و محتوای شریفی دارد که می‌تواند با تماشاگرانی از قشرهای مختلف جامعه، ارتباط برقرار کند. به نظر من هم بازی‌ها و هم کارگردانی اثر، بسیار قابل قبول است.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود دلخواه؛ بازیگر و استاد دانشگاه؛ که چندی پیش به تماشای نمایش "روبینسون و کروزو" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری نشسته بود به خبرنگار صحنه گفت: نمایش "روبینسون و کروزو"، متن و محتوای شریفی دارد که می‌تواند با تماشاگرانی از قشرهای مختلف جامعه، ارتباط برقرار کند. به نظر من هم بازی‌ها و هم کارگردانی اثر، بسیار قابل قبول است.

 
وی ادامه داد: نمایش از طنز درستی برخوردار است و با این که دیالوگ‌های دو بازیگر این نمایش، بیشتر به زبان غیر فارسی رد و بدل می‌شود اما برای تماشاگر فارسی زبان- و هر تماشاگر دیگری- قابل فهم است.
 
این مدرس بازیگری با بیان اینکه کارگردان به خوبی توانسته است از فیزیکال بازیگرانش بهره ببرد، توضیح داد: بازی بازیگران "روبینسون و کروزو" تحسین بر‌انگیز است اگرچه فکر می‌کنم در برخی از لحظات نمایش، مبالغه‌ی بازیگران بیش از حد نیاز است. البته یکی از ویژگی‌های طنز، استفاده از مبالغه است اما این مبالغه برای هر اثری، حد و مرزی دارد که اگر از آن عبور شود، کار لوث می‌شود. البته نمی‌خواهم بگویم در "روبینسون و کروزو" این چنین بود اما در لحظاتی از نمایش با خودم می‌گفتم ای کاش در اینجا کمی مبالغه کمتر بود!
 
وی با اشاره به اجرای نمایش "روبینسون و کروزو" در حوزه هنری گفت: خوب است که چنین نمایش‌هایی در حوزه هنری به صحنه می‌رود. حوزه هنری دارای تماشاخانه‌های خوبی است که می‌تواند بیشتر از وجودشان استفاده کند. اجرای نمایش‌های حرفه‌ای می‌تواند علاوه بر جذب مخاطبان جدید،‌ فضا را دوباره برای تماشاگران قدیمی تئاتر حوزه هنری، جذاب کند.
 
دلخواه همچنین ضمن گلایه از تبلیغات ضعیف برخی نمایش‌های حوزه هنری، تصریح کرد: چیزی که مرا ناراحت کرد، این بود که سالن از تماشاگر، پر نشده بود. البته در اجراهای اول همه‌ی نمایش‌ها، تمام ظرفیت سالن‌ها پر نمی‌شود ولی جا دارد حوزه هنری با تبلیغات درست و طی یک برنامه‌ی میان‌مدت، شرایط را برای حضور مستمر تماشاگران تئاتر مهیا کند.
 
سعود دلخواه در پایان گفت: معتقدم حوزه هنری می‌تواند فضا را برای اجراهای متون خارجی که موضوع انسانی دارند و با فرهنگ ما نیز همخوانی دارند، بازتر کند و با تبلیغات درست و همچنین با اجرای مستمر نمایش‌های حرفه‌ای می‌تواند تماشاخانه‌هایش را بیش از پیش در فضای تئاتری کشور مطرح کند.
 
خاطرنشان می‌شود نمایش "روبینسون و کروزو" نوشته‌ی "نینا دینترونا" و "جیاکومو راویچیو" با ترجمه و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی هر روز در ساعت‌های 18 و 19:30 در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
 
یاد‌آور می‌شود؛ تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری در خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با شماره‌ تلفن‌های 88895053 و 88804071 تماس حاصل فرمایند.