سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» با اشاره به اجرای نمایش «تا یک بشمار» در فستیوال تئاتر عروسکی شهر بوخوم در کشور آلمان و استقبال مدیران این فستیوال از اجرای این اثر، از لغو اجرا در بندرعباس به دلیل تغییر یک مدیر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: زهرا صبری درباره بازخورد اجرای نمایش «تا یک بشمار» در فستیوال تئاتر عروسکی شهر بوخوم در کشور آلمان گفت: ما 2 اجرا در فستیوال مدنظر داشتیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان تئاتری مواجه شد. در این فستیوال صحبت‌های اولیه برای اجرای اثر در کشورهای لهستان و هلند نیز انجام شد.

کارگردان تئاتر «تا یک بشمار» یادآور شد: روز قبل از اجرا وقتی از طریق اینترنت اخبار خبرگزاری‌های ایران را مرور می‌کردم متوجه شدم که روز اجرای «تا یک بشمار» مصادف با روز بزرگداشت خیام است. این برای من و اعضای گروه یک معجزه تئاتری بود که نمایشی را که برگرفته از رباعیات خیام است، در فستیوالی خارجی بدون هیچ برنامه ریزی قبلی در روز بزرگداشت خیام اجرا کنیم.

سرپرست گروه «یاس تمام» با اشاره به تقدیم اجراهای بین‌المللی آثار گروه به هنرمندان جوان و همچنین پیشکسوتان تئاتر ایران، افزود: ما اجراهای خود در فستیوال بین‌المللی تئاتر عروسکی بوخوم را به آقای محمود دولت آبادی تقدیم کردیم.

صبری درباره احتمال اجرای آثار گروه خود در شهرهای مختلف ایران تصریح کرد: ما قبل از اجرای «تا یک بشمار» در کشور آلمان قرار بود در شهر بندرعباس 2 روز این نمایش را تمرین و 4 تا 5 روز هم اجرا داشته باشیم. این برنامه از سوی آهنگساز گروه که خود اهل بندرعباس و گروه ابراهیم پشت‌کوهی است، هماهنگ شده بود، اما با تغییر یک مدیر تمام این برنامه ریزی به هم خورد. وقتی رفتار دوستان در شهر بندرعباس را با رفتار برگزارکنندگان فستیوال تئاتر عروسکی بوخوم مقایسه می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که آلمانی‌ها بیشتر از هموطنان من در بندرعباس خواستار اجرای اثری از خیام بودند.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان فستیوال تئاتر عروسکی بوخوم تمامی هزینه‌های ما را متقبل شدند و این در حالی بود که هزینه سفر و اجرا در بندرعباس قابل قیاس با آن جشنواره نبود.