کارگردان نمایش «مسخ» با بازی رامین ناصر نصیر، فلامک جنیدی و لیلی رشیدی که از اول خرداد در تالار حافظ روی صحنه است، تاکید کرد این متن با «مسخ» نوشته کافکا ارتباطی ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: نصیر ملکی‌جو نویسنده و کارگردان تئاتر در این باره  گفت: از 29 اردیبهشت ماه تالار حافظ را تحویل گرفته‌ایم و از پنجشنبه اول خرداد ماه اجرای عمومی این نمایش در تالار حافظ آغاز شده است.

وی درباره انتخاب نام این اثر نمایشی توضیح داد: معمولا نام‌هایی را برای نمایش‌هایم انتخاب می‌کنم که برای مخاطبان شناخته‌شده باشد چون هدفم این است که تماشاگر با ذهنیت دوگانه‌ای روبه‌رو شود. نمایش «مسخ» نیز ارتباطی به «مسخ» کافکا ندارد اما می توان رگه های مشترکی هم بین این نمایش و رمان کافکا پیدا کرد.

این کارگردان جوان درباره شیوه اجرایی این نمایش متذکر شد: این اثر نمایشی هم مثل نمایشهای دیگرم «نان» و «سفید برفی» اثری داستان گریز است و از تک فریم های کاریکاتوری تشکیل شده که در کنار هم قرار می گیرند و در نهایت کلیت نمایش را تشکیل می دهند. «مسخ» داستان یک سری از انسانهاست که مجبور می شوند برای بقا در جایگاه حشره قرار گیرند.

وی درباره اجرای همزمان با نمایش «ناقوس ها برای چی ن به صدا در می‌آیند» در یک روز توضیح داد: نمایش ما با «ناقوس ها برای چی‌ن به صدا در می آیند» به کارگردانی حسن وارسته در یک شب و یک سالن ولی با ساعت‌های مختلف به صحنه می‌رود که این اتفاق برای هر دو گروه سخت است اما به هرحال همین که در این شرایط فرصت اجرای عمومی این نمایش برای ما فراهم شده است جای خوشحالی دارد و تلاش می کنیم با هماهنگی با گروه اول مسائل را حل کنیم.

ملکی‌جو در پایان صحبتهایش عنوان کرد: حدود یک ماه است که تمرین ها را با بازیگران آغاز کرده ایم. مدتها بود که قصد داشتم با این بازیگران همکاری داشته باشم که خوشبختانه این اتفاق میسر شد. رامین ناصر نصیر، فلامک جنیدی و لیلی رشیدی بازیگران اصلی نمایش هستند و اشکان خطیبی نیز مشاور هنری کار است. خطیبی زحمت فراوانی برای اجرای این نمایش کشیده و هر کمکی که از دستش بر می آمده برای کار کرده است.

نمایش «مسخ» از اول خرداد ماه ساعت 20:30 اجرای خود را در تالار حافظ آغاز کرده است.