مدرس و پژوهشگر تئاتر گفت: نمایش «هملت»، اثری بسیار شناخته شده و قابل تعمق است که نگاه هوشمندانه کارگردان، آن گونه که من دیدم، جنبه‌های بسیار متنوعی از اثر جاودانه ویلیام شکسپیر را با خود دارد.

پایگاه خبری تئاتر: منصور خلج، مدرس و پژوهشگر تئا‌تر درباره نمایش «هملت» کاری از آرش دادگر گفت: یکی از متفکران می‌گوید هملت مانند اسفنج است و می‌تواند همه مسائل زمان را دربر بگیرد. این نمایش‌نامه را می‌توان با انواع نگاه‌های سیاسی، روان‌شناسی، اجتماعی و رمانتیک اجرا کرد.

وی نکته اساسی در «هملت» ویلیام شکسپیر را شک و تردید عنوان کرده و اظهار داشت: «هملت» شکسپیر شاخص‌ترین نمایش‌نامه‌ای است که در فاصله قرون وسطی و رنسانس نگاشته شده و عمده‌ترین وجه آن شکاکیت و تردید است و این تردیدی است که بین قرون وسطی و رنسانس وجود داشته و در شخصیت هملت بروز کرده است.

این کارگردان و نویسنده تئا‌تر افزود: اجرای آرش دادگر مقاطع هوشمندانه‌ای را برجسته کرده بود از جمله برجسته کردن اینتلود یا میان پرده‌های معروف آن زمان بود که توسط گورکن اجرا می‌شود. نگاه شکسپیر که یک نگاه خیامی به زندگی و مرگ است در صحنه نمایشگران و اسکلت دلقک که انتلود‌هایی برای کاستن از فشار صحنه‌های پرتنش و فاجعه آمیز هستند به وضوح دیده می‌شود.

خلج از نکات قابل توجه در اجرای هملت توسط آرش دادگر را برجسته کردن شخصیت‌هایی مثل پلونیوس، دوشخصیت گراند و رز و همین طور گرترود بیان کرد.

وی معاصر سازی وجوح هملت کلاسیک را یکی دیگر از هوشمندی‌های کارگردان دانسته و گفت: اجرای آرش دادگر برای تماشاگر امروز اجرایی مدرن محسوب می‌شود و این نوآوری و آفرینش‌گری قابل تحسین است.

نمایش هملت به کارگردانی آرش دادگر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و در ساعت 20:30 روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی www. tiwall. com و www. tamashakhaneh. ir نسبت به پیش خرید بلیط اقدام کنند.