کارگردان فیلم مستند صدام کن مامانمی‌گوید سوژه‌های این فیلم از بین حدود هزار قصه مربوط به زنان انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: بهاره رهنما بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با مستند "صدام کن مامان" در بخش خارج از مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت حضور دارد.

رهنما درباره فیلم خود گفت: "صدام کن مامان" دومین فیلم مستند من بعد از پرداختن به سوژه‌ای است که فعلاً در ایران حضور ندارد. من هم مثل همه بازیگرانی که دوست دارند بعد از چند سال بازیگری، فضای کارگردانی را تجربه کنند، به این حوزه روی آوردم. اساساً فضای مستندسازی را بسیار دوست دارم. زیرا دغدغه زنان و دختران را دارم و بسیاری از متن‌هایم را نیز درباره این گروه می‌نویسم.

وی افزود: شاید یکی از دلایل این دغدغه‌ام برای ساخت مستند این بود که برای بار دوم ازدواج کردم و مردد بودم که آیا باید دوباره مادر بشوم یا نه و این ایده به ذهنم رسید که مادر شدن یک عاشق شدن زیبا است و رنج‌ها و شیرینی‌هایی توأمان دارد.

رهنما خاطرنشان کرد: زنان برای بچه‌دار شدن باید حتماً ازدواج کنند، اگرچه امکان به سرپرستی گرفتن بچه‌ برای دختران مجرد وجود دارد، اما سازوکارهای آن بسیار سخت است. ضمن این که شرایط فیزیکی و بدن دیجیتال ما زمانی محدود برای بچه‌دار شدن دارد و در غیر این صورت نمی‌توانیم بچه را خودمان به دنیا بیاوریم.

این بازیگر و کارگردان با اشاره به انتشار فراخوانی از جذب قصه‌های جذاب زنان برای پرداخت در مستند "صدام کن مامان" بیان کرد: وقتی شروع به انتشار فراخوانی برای جذب قصه‌های زنان کردم، بیش از هزار مورد را بررسی کردیم و به 300 مورد رسیدیم و از این میان به سوژه‌های فعلی فیلم رسیدیم. همچنین اواسط کارمان به این نتیجه رسیدم که مادرم نیز باید در این مستند به‌نوعی حضور داشته باشد و در آن مقطع فیلمی ویدئویی از تولد پریا دخترم را پیدا کردم.

وی با تشکر از عوامل مستندش توضیح داد: سروش قهرمانلو برای موسیقی کار به من کمک کرد و با ترانه "صدای قلب نیست صدای پای توست که شب‌ها در سینه‌ام می‌دود" من را یاد دوران به دنیا آوردن پریا انداخت تشکر کنم همچنین باید از مشاورانم ازجمله شادمهر راستین، بهمن کیارستمی و همه عوامل این فیلم تشکر کنم که همراه من بودند.