افسانه زمانی از اجرای نمایش «سه بچه خوک» در اولین جشنواره تئاتر عروسکی آسیا پاسیفیک خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر گفت: کمیته آسیا پاسیفیک تصمیم گرفته امسال اولین دوره جشنواره عروسکی را در شهر «نان چونگ» چین برگزار کند و این جشنواره با حمایت «یونیما»ی چین (دفتر حمایت از تئاتر عروسکی) برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این جشنواره از 10 تا 18 خرداد برگزار می‌شود که طی آن نمایش‌هایی از کشورهای استرالیا، فرانسه، کانادا، هند، اندونزی، مصر و ... به صحنه می‌رود و نمایش «سه بچه خوک» تنها نماینده ایران در این جشنواره است.

به گفته زمانی، در این جشنواره در کنار اجرای نمایش‌ها، سمینار و کنفرانس تئاتر عروسکی برگزار می‌شود و بازار تئاتر هم برای عرضه آثار گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره برپا خواهد بود.

متن نمایش «سه بچه خوک» با برداشتی آزاد از یک قصه قدیمی توسط آزاده سهرابی نوشته شده است.

در خلاصه داستان این نمایش که ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اجرا می‌شود، آمده است: «نانا» و «دادا» خواب سه بچه خوک را می‌بینند که می‌خواهند برای فرار از آقا گرگه برای خودشان خانه‌ای بسازند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به سه بچه خوک کمک کنند و ... .

افسانه زمانی که پیش از این، همین نمایش را در جشنواره تئاتر عروسکی «تهران مبارک» و جشنواره تئاتر ترکیه اجرا کرده است، درباره تفاوت اجرای دوباره این نمایش توضیح داد: دکور قبلی سنگین بود به همین دلیل دکور جدیدمان کوچکتر و پرتابل (قابل حمل و نقل) است. شکل اجرا هم تصویری‌تر شده تا نمایش خیلی به دیالوگ متکی نباشد.

 افسانه زمانی، پیمان و آرین شریعتی بازیگران این اثر نمایشی هستند. سینا ییلاق بیگی هم به عنوان طراح و مدیر صحنه و دستیار کارگردان با اجرای این اثر نمایشی همکاری دارد.