سیروس همتی با انتقاد از اینکه پریسا مقتدی مدیر جدید و اتابک نادری مدیر قبلی تئاتر شهر هیچ جلسه مشترکی برای هماهنگی برنامه‌های این مجموعه نداشته‌اند، عنوان کرد: حداقل انتظار این است که مدیر جدید تئاتر شهر به 50 درصد تعهدات قبلی عمل کند.

پایگاه خبری تئاتر:  این هنرمند تئاتر گفت: اساسا تغییر یک مدیر زمانی اتفاق می‌افتد که عملکرد اشتباهی داشته باشد یا یک حرکت غیر فرهنگی انجام داده باشد اما در مورد تغییر مدیر تئاتر شهر، من خودم مانده‌ام که به چه دلیل مدیر آن تغییر کرد.

وی ادامه داد: اتابک نادری مدیری بود که تماشاخانه «سنگلج» را آباد کرد و در تئاتر شهر هم در مدتی که حضور داشت کارهای خوبی انجام داد. احساسم این است تغییر مدیر تئاتر شهر، یک قضیه درونی بین مدیران است.

این کارگردان درباره انتخاب پریسا مقتدی به عنوان مدیر جدید تئاتر شهر اضافه کرد: مدیر جدید تئاتر کسی است که قبلا معاونت تئاتر شهر را بر عهده داشته است پیش از این مدیر سنگلج بود و خودش از هنرمندان تئاتر است.

همتی درباره حداقل انتظارها از مدیریت جدید تئاتر شهر گفت: حداقل اتفاقی که انتظار می‌رود، رخ دهد این است که مدیر جدید به 50 درصد تعهدات مدیر قبلی عمل کند متاسفانه جلسه‌ای برای تودیع و معارفه این دو مدیر برگزار نشد و تاکنون هیچ جلسه‌ای برای هماهنگی برنامه‌ها تئاتر شهر بین دو نفر اتفاق نیافتاده است.

این بازیگر با اشاره به دو نمایش‌اش که قرار بوده در دو ماه آینده در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه برود، گفت: دو نمایش «الهه» و «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» به نویسندگی من و کارگردانی جلال خباز و رویا کاکاخانی در جشنواره فجر دو سال پیش اجرا شد و با توجه به تفاهمی که با مدیریت قبلی تئاتر شهر رسیده بودیم، قرار بر این شد که این دو نمایش طی دو ماه آینده در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شود.

این نمایشنامه‌نویس افزود: اما با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌آید که ما باید از اول برای اجرای این دو کار درخواست بدهیم و این در حالی است که این دو نمایش مربوط به جشنواره دو سال گذشته است و قبلا هم به ما گفته شد در حق شما کم لطفی شده است بنابراین خواهش من این است با توجه به توانایی‌های مدیریت فعلی تئاتر شهر، تفاهمی بین ایشان و مدیر قبلی اتفاق بیافتد، در غیر این صورت باید هفت خان رستم را برای اجرایمان طی کنیم.

سیروس همتی همچنین در پایان درباره فعالیت‌هایش در عرصه نویسندگی به ایسنا گفت: نمایشنامه «الهه» من قرار است از سوی نشر «نیستان» به چاپ برسد. این نمایشنامه مجموعه‌ای شامل هفت نمایشنامه است که از بین آنها سه نمایشنامه به نام‌های «محال هم ممکن است» ‌، «هفت هشتم» و «در همین نزدیکی» کارهایی است که قبلا چاپ شده و در این مجموعه تجدید چاپ می‌شود.