۳۴۴ فیلم سینمایی به همراه چند فیلم از شبکه نتفلیکس از جمله «۶ زیر زمینی» با بازی پیمان معادی واجد شرایط حضور در بخش بهترین فیلم سینمایی اسکار ۲۰۲۰ شدند.

پایگاه خبری تئاتر: با اعلام آکادمی علوم و هنر‌های سینما از «انتقام جویان: پایان بازی» تا «مرد ایرلندی» و «روز و روزگاری در هالیوود»، نام ۳۴۴ فیلم بلند در سال ۲۰۱۹ برای رقابت در بخش بهترین فیلم اسکار ثبت شده است. طبق قوانین آکادمی اسکار، فیلم‌ها برای حضور در این بخش باید حداقل به مدت هفت روز متوالی در سینما‌های لس آنجلس اکران شده باشند.

یک فیلم برای رقابت در بخش بهترین فیلم باید زمانی بیشتر از ۴۰ دقیقه داشته باشد و روی فیلم‌های ۳۵ یا ۷۰ میلی متری ساخته شده یا در فرمت دیجیتالی قابل قبول باشد. در لیست واجد شرایط‌ها، نام‌هایی از ژانر‌ها و بودجه‌های متفاوت دیده می‌شود. از فیلم‌های پرفروش استودیو‌ها مثل «جوکر» و «کاپیتان مارول» و «جومانجی: مرحله بعدی» گرفته تا فیلم‌های مستقل مثل «وداع»، «آخرین مرد سیاه پوست در سان فرانسیسکو» و «انگل».

فیلم‌های شبکه نتفلیکس «مرد ایرلندی»، «داستان ازدواج»، «دو پاپ» و «۶ زیر زمینی» با بازی پیمان معادی هم برای حضور در این بخش واجد شرایط هستند. به علاوه فیلم‌هایی مثل «هوا نورد»، «سیبرگ» و «پسر عزیز» از آمازون که پیش از پخش از شبکه آمازون در سینما‌ها اکران شدند، شرایط حضور را دارند. در این لیست همچنین نام مدعیانی مثل «۱۹۱۷»، «چاقو کشی»، «راکتمن»، «بامبشل»، «هریت»، «زنان کوچک»، «فورد در برابر فراری» و «خرگوش جوجو» به همراه فیلم‌هایی که هنوز اکران عمومی نشده اند مثل «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» و «گربه ها» دیده می شود. نامزد‌های نهایی اسکار ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) اعلام خواهند شد و مراسم اهدای جوایز نیز نهم فوریه (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود.