موفقيت‌هاي بين‌المللي آثار كيارستمي نشان‌دهنده اين موضوع مهم است كه برد جهاني يك اثر به هيچ‌ عنوان نيازمند هزينه‌هاي هنگفت نيست بلكه آنچه اهميت دارد، نوع نگاه تيزبين يك هنرمند در شكار موضوع و آگاهي از چگونگي ارايه آن است.

پایگاه خبری تئاتر: عباس كيارستمي حالا ديگر به يكي از اسطوره‌هاي فرهنگي كشور ما در دنيا تبديل شده است. فيلمسازي خوش‌ قريحه كه با دستمايه قرار دادن ساده‌ترين موضوعات، بكرترين آثار سينمايي را خلق كرده‌ و موفق شده سينماي كشور را در اقصا نقاط جهان معرفي كند. موفقيت‌هاي بين‌المللي آثار كيارستمي نشان‌دهنده اين موضوع مهم است كه برد جهاني يك اثر به هيچ‌ عنوان نيازمند هزينه‌هاي هنگفت نيست بلكه آنچه اهميت دارد، نوع نگاه تيزبين يك هنرمند در شكار موضوع و آگاهي از چگونگي ارايه آن است. خبر خوب براي علاقه‌مندان كارهاي كيارستمي اين است كه نشريه آسوشيتدپرس فيلم «كپي برابر اصل» به كارگرداني اين فيلمساز ايراني را به عنوان يكي از ۱۰ فيلم برتر يك دهه گذشته سينماي جهان انتخاب كرده است. گفتني ‌است كه در اين فهرست فيلم «كپي برابر اصل» محصول سال ۲۰۱۰ ميلادي و ساخته عباس كيارستمي با بازي «ژوليت بينوش» در رتبه هشتم بالاتر از فيلم «درون لوين ديويس» ساخته «برادران كوئن» و «هتل بزرگ بوداپست» به كارگرداني «وس اندرسون» جاي گرفته است. منتقد سينمايي آسوشيتدپرس درباره اهميت اين فيلم نوشته است:«كپي برابر اصل» اولين نمايش جهاني خود را در شصت و سومين جشنواره فيلم كن به عنوان يكي از نامزدهاي نخل طلا(فيلم‌هاي بخش رقابتي اصلي) تجربه كرد و مورد توجه و تحسين منتقدان قرار گرفت و جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره را نيز براي بازيگر فرانسوي «ژوليت بينوش» به ارمغان آورد. آسوشيتدپرس در توصيف فيلم «كپي برابر اصل» آورده است: «كپي برابر اصل» آيا يك داستان مي‌تواند حقيقت داشته باشد؟ اين پرسشي است كه در فيلم كيارستمي به آن پرداخته شده و داستان آن درباره يك فروشنده عتيقه‌جات(با بازي ژوليت بينوش) و يك نويسنده (با بازي ويليام شيمل) درباره ماهيت اصالت در هنر و آنچه در واقع يك بازآفريني است با هم بحث مي‌كنند. در اين فيلم حتي ماهيت رابطه ميان دو شخصيت اصلي نيز دستخوش تغيير مي‌شود و وانمود كردن اين دو به زن و شوهر بودن در انتهاي كار واقعي به نظر مي‌رسد. «كپي برابر اصل» اثري جسورانه و برانگيزنده براي آغاز دهه جديد از سينما بود و گرچه سوال‌هاي مطرح‌ شده در فيلم همچنان بي‌پاسخ مانده‌اند اما اين ايده‌ها و تجارب در ۹ سال و نيم گذشت همچنان ذهن را تحريك مي‌كند».

در فهرست ۱۰ فيلم برتر دهه اخير سينما به انتخاب آسوشيتدپرس، فيلم برنده نخل طلاي «درخت زندگي» ساخته «ترس ماليك» رتبه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتيب «رشته خيال» به كارگرداني «پل توماس اندرسون»، «مارگارت» از «كنت لونرگان»، «ليدي برد» به كارگرداني «گرتا گرويگ»، فيلم برنده اسكار «مهتاب» ساخته «بري جنكينز»، «جايي» به نويسندگي و كارگرداني «سوفيا كاپولا»، «جنگ سرد» از «پاول پاليكوفسكي»، «كپي برابر اصل» از عباس كيارستمي، «درون لوين ديويس» ساخته «برادران كوئن» و «هتل بزرگ بوداپست» به كارگرداني «وس اندرسون» قرار گرفته‌اند.