امیرحسین حریری از تامین اعتبارات لازم جهت تعمیرات تالار مولوی از سوی وزارت علوم، شهرداری، خانه هنرمندان و دانشگاه تهران خبرداد و گفت: نوید این را می‌دهیم مولوی به زودی با اصلاح ساختاری، سازمانی و سخت افزاری بازگشایی خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر:  امیرحسین حریری که به تازگی از سوی شورای سیاست‌گذاری تالار مولوی به عنوان مدیر این مجموعه انتخاب شده است، گفت: جلسه شورای سیاست‌گذاری تالار مولوی در هفته‌ جاری برگزار شد و تلاش‌های لازم در حال انجام است تا از نهادهای مختلف اعتبارات لازم را برای تعمیرات در حوزه‌های مختلف تالار مولوی را جذب کنیم.

وی به مساعدت‌هایی مالی چند نهاد و وزارتخانه از تالار مولوی اشاره کرد و گفت: قول‌ها و مصوبات خیلی خوبی در شورای سیاست‌گذاری مبنی بر حمایت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، دانشگاه تهران، خانه هنرمندان، سازمان زیباسازی صورت گرفت. با توجه به اینکه در چند وقت اخیر وارد جزئیات شدیم و مباحث مختلف تعمیرات را بررسی کردیم، امیدواریم در آینده خیلی نزدیکی شاهد بازگشایی مجدد تالار مولوی باشیم.

حریری تصریح کرد: در بعضی از بخش‌ها در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار هستیم. قطعا اعتبارات دیگری را لازم داریم که شورای سیاست‌گذاری و نهادهای دیگر آن تأمین خواهند کرد.

مدیر تالار مولوی در خصوص زمان مشخص بازگشایی این تالار اظهارداشت: واقعا نمی‌توان برای بازگشایی تالار مولوی زمان دقیقی اعلام کرد زیرا انگیره من این طور است که تعمیرات به صورت کامل انجام شود و چون تعمیرات حساسی است نمی‌توان آن سهل و آسان گرفت. بنابراین نواقص باید زیربنایی برطرف شود. سعی می‌کنیم در یک بازه زمانی کوتاه تعمیرات را انجام دهیم.

معاون هنری سابق تماشاخانه ایرانشهر از تدوین آئین‌نامه هنری برای تالار مولوی خبرداد و گفت: در موازات تعمیرات کارهای جانبی در حوزه آموزش و پژوهش در دوره جدید آئین‌نامه هنری تالار مولوی را تدوین خواهیم کرد.

وی افزود: بحث حقوقی و چارت تشکیلاتی تالار مولوی نیز در حال برطرف شدن است، موضوعی که طی چند سال اخیر مغفول مانده بود. اگر این بحث در شورای سیاست‌گذاری و دانشگاه تهران به تصویب برسد مشکلاتی همچون ردیف بودجه، تأمین اعتبار و نیروی انسانی برطرف خواهد شد.

حریری در پایان خاطرنشان کرد: نوید این را می‌دهم تالار مولوی به زودی با اصلاح ساختاری، سازمانی و سخت افزاری بازگشایی خواهد شد.