با وجود همه پیش‌بینی‌ها برای این که امسال رکورد فروش سال پیش شکسته شود، اما بی‌توجهی مخاطبان به شماری از فیلم‌های مطرح استودیوها، کاهش فروش را بر سینماهای آمریکا تحمیل کرد.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی که پیش‌بینی‌ها این بود که رکورد فروش ۱۱.۸۸ میلیارد دلاری سینما در سال ۲۰۱۸، امسال شکسته می‌شود اما با رشد تماشای فیلم در خانه‌ها به صورت آنلاین، سینما با کاهش فروش روبرو شد.

این در حالی است که استودیوهای اصلی هالیوود نیز با ادغام دیزنی و فاکس با یکدیگر از ۶ استودیو به ۵ استودیوی اصلی کاهش یافته و همین امر می‌تواند بر تولید اثر بگذارد.

بر مبنای آمار فروش سینمای آمریکا در سال ۲۰۱۹ رقمی برابر ۱۱.۴۵ میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهشی ۳.۶ درصدی در مقایسه با رکورد سال پیش است.

در صورتی که محاسبه نسبی فروش برای روزهای باقی‌مانده سال درست باشد، این بزرگ‌ترین کاهش نسبت به سال قبل، از سال ۲۰۱۴ تاکنون است. در آن سال فروش داخلی آمریکا نسبت به سال پیش از آنکه ۱۰.۳۶ میلیارد دلار بود، کاهشی ۵.۱ درصدی را تجربه کرد. اما سال بعد فروش گیشه دوباره راه صعودی را در پیش گرفت و سال ۲۰۱۵ با فروش ۱۱.۱۳ میلیارد دلاری افزایش ۷.۵ درصدی را ثبت کرد.

با این حال از نگاه مثبت فروش ۱۱.۴۵ میلیارد دلاری امسال به معنی دومین فروش بالا در همه تاریخ سینمای آمریکاست و در پشت سر آن فروش سال ۲۰۱۶ با رقم ۱۱.۳۸ میلیارد دلار قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۷ نیز بازار فیلم کاهشی ۲.۳ درصدی را تجربه کرده بود و بعد با رشد ۶.۹ درصدی در سال ۲۰۱۸ مواجه شده بود.

با وجود اینکه آمار فروش محصولات سینمایی آمریکا در بازارهای بین‌المللی هنوز اعلام نشده است، پیش‌بینی می‌شود فروش این بازار در سال ۲۰۱۹ به اندازه سال پیش که ۴۱ میلیارد دلار بود، باشد یا حتی بیشتر از آن. سال پیش بالاترین رکورد فروش در بازارهای بین‌المللی ثبت شد.