رضا خوفی می‌گوید جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سنگ محک خوبی برای هنرمندان است تا بدانند در چه جایگاهی نسبت به همتایان خود قرار دارند.

پایگاه خبری تئاتر: «رضا خوفی» کارگردان نمایش «خشکسالی و دروغ» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر این دوره در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:‌ من بسیار پیگیر بازخوردهای آثاری که روی صحنه می‌برم، هستم و به نظرم جشنواره تئاتر فجر سنگ محک خوبی برای هنرمندان است تا بدانند در چه جایگاهی نسبت به همتایان خود قرار دارند. همچنین حضور هنرمندان مختلف و متعدد در این رویداد امکان تبادل تجربیات را فراهم می‌کند.

وی درباره وضعیت تئاتر در شهرستان‌ها ادامه داد: ما به عنوان هنرمندان استانی نیاز داریم آثارمان دیده شود و بازخوردهای متعددی را دریافت کرده تا بتوانیم مسیر آینده خود را براساس آن ترسیم کنیم اما این اتفاق سیر کندی دارد و همین مساله باعث می‌شود تا هنرمندان استانی گاهی نسبت به فضای تئاتر دلزده شوند.

خوفی همچنین درباره علت اجرای نمایش «خشکسالی و دروغ» گفت: گروه ما همواره دنبال اجرای نمایشنامه‌های هدف‌دار است و تنها به دنبال سرگرم کردن مخاطب نیست.

وی افزود: من نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» را قبلا خوانده بودم و احساس کردم با شرایط امروز کشور و موضوعات در جریان تناسب دارد. سپس با محمد یعقوبی نویسنده آن صحبت کردم و اجازه اجرا به ما دادند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند بهمن ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.