سومین کارگاه‌های فصلی دور نوین پروژه جامع ملی آموزش درام نویسی با نام «چهل فصل تئاتر ایران» برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری، اعلام کرد: سومین کارگاه‌های فصلیِ دورِ نوین پروژه‌ی جامع ملی آموزش درام‌نویسی با نام «چهارفصلِ تئاتر ایران» 19 و 20 دی‌ماه در محل حوزه‌هنری با میزبانی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این کارگاه‌ها که در سه نوبت چهار ساعته برگزار خواهد شد، به بررسی آثار اختصاص خواهد داشت که طرح‌های اولیه‌شان در فراخوان پیشین این پروژه با عنوان «خانواده در آینه‌ تئاتر» پذیرفته شده بود و نسخ اولیه‌ نمایش‌نامه‌شان در مهلت مقرر به دبیرخانه‌ این پروژه ارسال شده بود.

آقاخانی اظهار داشت: این کارگاه‌ها با حضور 7 نویسنده از 6 استان کشور در سالن سلمان هراتی حوزه‌ هنری برگزار می‌شود و اعضای هیئت‌علمی این فصل دکتر عطاالله کوپال، دکتر مهرداد رایانی‌ مخصوص و آرش عباسی کنار هم در کارگاه‌ها حضور خواهند داشت.

پس از برگزاری کارگاه‌ها شرکت‌کنندگان تا 20 بهمن 1398 فرصت خواهند داشت تا نسخ بازنویسی‌شده و اصلاحی و نهایی آثارشان را جهت قرارگرفتن در نوبت چاپ ـ در صورت احراز صلاحیت کیفی ـ به دفتر مطالعات و پژوهش‌ها ارسال کنند.

شایان ذکر است در روزهای برگزاری فراخوان جدید این پروژه منتشر خواهد شد.