پیش‌بینی می‌شود سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بعد از گذشت 4 ماه از برگزاری دوره سی و دوم، هفته آینده و در نیمه دوم خردادماه با دبیر خود آشنا می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  بعد از پایان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بهمن ماه سال 92 خانواده تئاتر انتظار داشتند که دبیر دوره سی و سوم این جشنواره به سرعت انتخاب و معرفی شود اما بعد از گذشت 4 ماه از پایان جشنواره سی و دوم و در حالی که وارد نیمه دوم خردادماه سال 93 می‌شویم، هنوز دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی و انتخاب نشده است.

البته پیش از این اسامی هنرمندانی چون نغمه ثمینی، حسن فتحی، محمد چرمشیر، حمید امجد و حمیدرضا افشار در برخی رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های مدنظر برای دبیری دوره سی و سوم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح شدند که هیچکدام از این گمانه زنی‌ها تاکنون به واقعیت تبدیل نشده است.

با توجه به اینکه فراخوان دوره سی و سوم جشنواره تئاتر فجر باید پیش تا امروز منتشر می‌شد، رسیدن به فصل تابستان وضعیت برگزاری جشنواره سی و سوم تئاتر فجر را با شرایط مبهم‌تری مواجه خواهد کرد.

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که گزینه مدنظر برای دبیری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی انتخاب شده و معرفی او هفته آینده و در نیمه دوم خردادماه انجام خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید که کدام هنرمند یا چهره مدیریتی قرار است سکان‌دار سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شود؛ جشنواره‌ای که در چند دوره اخیر خود با چالش‌های متعددی به لحاظ بودجه و کیفیت برگزاری مواجه بوده است.

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در سال گذشته ابتدا اسماعیل عالی زاده بود که یک هفته مانده به برگزاری این رویداد هنری برکنار شد و قادر آشنا مدیر وقت اداره کل هنرهای نمایشی جای او را گرفت.