«جیمز کامرون» برای ساخت جدیدترین خودروی «مرسدس بنز» که از فیلم «آواتار» الهام گرفته، با این کمپانی همکاری می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی خودروسازی «مرسدس بنز» جدیدترین طراحی خود را با الهام از فیلم سینمایی «آواتار» می‌سازد.

 

«جیمز کامرون» برای ساخت جدیدترین خودروی «مرسدس بنز» که از فیلم «آواتار» الهام گرفته، با این کمپانی همکاری می‌کند.

مرسدس بنز اولین خودروی «آینده» چهارصندلی مفهومی سازگار با محیط زیست خود را با الهام از فیلم «آواتار» در بخش توسعه پایدار با عنوان «بلندپروازی ۲۰۳۹» طراحی می‌کند.

همکاری «جیمز کامرون» با کمپانی «مرسدس بنز» از یک سال پیش از اکران آخرین دنباله فیلم «آواتار» آغاز شد. این فیلم موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود.

نتیجه این همکاری یک خودروی مفهومی بود که روز دوشنبه در نمایشگاه فناوری «CES» در لاس‌وگاس در پارک «ام‌جی‌ام»(متروگلدوین‌مایر) در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودروی بسیار جالب و بسیار خاص با نام «VISION AVTR»(تصور آواتار) با الهام از فیلم سینمایی مذکور طراحی و ساخته شده است.

در این رونمایی، «اولا کالِنیوس» رئیس کمپانی «مرسدس بنز»، «جیمز کامرون» کارگردان فیلم سینمایی «آواتار» و اعضای کلیدی تیم سرگرمی «Lightstorm»، از جمله تهیه‌کننده برنامه جوایز آکادمی اسکار «جان لانداو»،  «بن پروکتر» مدیر برنامه تلویزیونی اسکار و «آشریتا کامات» ناظر مدیر هنری به همراه تعداد زیادی از مبتکران «مرسدس بنز» حضور داشتند.

 

در این مراسم رونمایی، زمان انتظار برای کنفرانس خبری یک گروه از پروانه‌های رباتی آواتار کنترل از راه دور در حدود ارتفاع 3 متری بالای سر حاضرین به پرواز درآمدند.

طرح خودروی جدید مرسدس بنز که با الهام از فیلم سینمایی «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» خلق شده به نوعی دربر گیرنده مفهوم تعامل میان انسان، ماشین و طبیعت است.

کالِنیوس رئیس هیات مدیره دایملر که شرکت مادر مرسدس بنز محسوب می‌شود در مورد هدف از طراحی این خودرو گفت: هدف ما تولید خودروهای بدون کربن، افزایش فروش وسایل نقلیه برقی و در نهایت تولید خودروی مسافری بدون کربن یا کربن-خنثی تا سال ۲۰۳۹ هستیم. ما می‌خواهیم این ایده را به شیوه‌ای جامع مشخص کرده و پیش ببریم که شامل همراه کردن مصرف کنندگان و شرکایمان در استفاده از خودروهای بدون کربن خواهد بود.

آواتار یک فیلم علمی-تخیلی سه‌بعدی آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی جیمز کامرون است، که در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. از بازیگران آن می‌توان به سم ورثینگتون، زویی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویوِر اشاره کرد.

آواتار محصول کمپانی آمریکایی فاکس قرن بیستم است. آهنگساز موسیقی این فیلم جیمز هورنر است. استین وینستن مسئول جلوه‌های ویژه فیلم نابودگر ۲ نیز تا قبل از مرگش به جیمز کامرون در زمینهٔ طراحی این فیلم کمک می‌کرده‌ است.

در سال ۱۹۹۵ کامرون فیلم‌نامه آواتار را به اتمام رساند. این فیلم چندین سال در دست ساخت بوده‌ و در لس‌آنجلس، نیوزیلند و خلیج مکزیک فیلمبرداری شده‌ است.

آواتار دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است و به همراه فیلم‌هایی نظیر «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» ، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» تنها فیلم‌های تاریخ هستند که بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشتند. همچنین این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۹ شد. به دنبال موفقیت‌های این فیلم، کامرون قراردادی برای تولید و ساخت چهار دنباله با فاکس قرن بیستم امضاء کرد: «آواتار ۲» و «آواتار ۳» که در حال فیلم‌برداری هستند به ترتیب در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، و ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ اکران خواهند شد، دنباله‌های بعدی نیز قرار است در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ عرضه شوند.