مبلغ مورد نظر اداره کل برای حمایت از برگزاری جشن کانون نمایش‌نامه نویسان – طبق مذاکرات صورت گرفته از قبل – حتما باید در وجه کانون و برای مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی صادر می‌شد.

پایگاه خبری تئاتر: اداره کل هنرهای نمایشی چک حمایت مالی خود از کانون نمایش‌نامه‌نویسان را در وجه امور جاری خانه تئاتر صادر کرد که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

باتوجه به اینکه دبیر برگزاری هفتمین مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران قبلا از حسن توجه مدیرکل اداره هنرهای نمایشی برای اختصاص بودجه برگزاری این رویداد خبر داده بود اما طبق اطلاعات دریافتی گویا چک صادره توسط اداره کل هنرهای نمایشی در وجه امور جاری خانه تئاتر بوده و همین نکته موجب شده تا هئیت مدیره خانه تئاتر نتواند وجه مورد نظر را به دبیر برگزاری این مسابقه پرداخت کند.

هئیت مدیره خانه تئاتر به طور طبیعی معتقد است؛ هنگامی که چک مورد نظر در وجه امور جاری خانه تئاتر صادر می‌شود اختصاص کل مبلغ فقط به یکی از انجمن‌های زیرمجموعه رفتاری عادلانه نیست و آن‌ها باید حمایت مالی اداره کل هنرهای نمایشی را برای موارد اجرایی تمام کانون‌ها هزینه کنند.

به همین دلیل مبلغ مورد نظر اداره کل برای حمایت از برگزاری جشن کانون نمایش‌نامه‌نویسان – طبق مذاکرات صورت گرفته از قبل – حتما باید در وجه کانون و برای مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی صادر می‌شد.

بر این اساس همانند آنچه سال گذشته و در دوره ششم رخ داد، کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر به هنرمندان و دست‌اندارکاران برگزاری این رویداد بدهکار ماند و تا این لحظه موفق به پرداخت تعهدات مالی خود نشده است.

دبیر برگزاری مسابقه انتخاب آثار ادبیات نمایشی ایران پیش‌تر در گفتگو با ایلنا اعلام کرده بود: بودجه دوره هفتم 57 میلیون تومان برآورد شد که طبق پیگیری‌ها و مساعدت‌های‌ مرکز هنرهای نمایشی ‌50 میلیون تومان از این نهاد دریافت کردیم. اما با توجه به بدهی ‌12 میلیون و 300 هزار تومانی ‌باقی‌مانده از دوره گذشته بخشی ‌از این بودجه صرف پرداخت بدهی‌ها می‌شود و باقی‌مانده بابت هزینه‌های ‌برگزاری‌این دوره پرداخت خواهد شد. همچنین شرکت عمرانی آذر سیماب مبلغ 20 میلیون تومان به برگزاری مسابقه کمک کرد که صرف اجرای این جشن می‌کنیم.

با توجه به صدور چک مورد نظر برای "امور جاری خانه تئاتر" و نه "کانون نمایش‌نامه نویسان برای برگزاری هفتمین مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی"؛ مشخص نیست خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی در این زمینه چگونه تعامل می‌کنند تا مشکل بدهی و تعهد جدید ایجاد شده برطرف شود.

مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی طی چند سال اخیر با کاستی‌های مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده و بیشتر دست‌اندکاران برگزاری این رویداد بدون دریافت دستمزد اقدام به همکاری با کانون نمایش‌نامه نویسان کردند که گویا این روند همچنان ادامه دارد.