پس از جابه جایی زمان همایش کودک که قرار بود اوایل شهریور اغاز شود ، صحبت هایی مبنی بر اختلاف بین انجمن نمایش و انجمن تئاتر کودک مطرح شد و عده ای وجود انجمن تئاتر کودک و نوجوان را غیر قانونی می دانستند.

پایگاه خبری تئاتر: دبیر انجمن تئاتر کودک و نوجوان گفت: تنها دلیل تاخیر در برگزاری همایش تئاتر کودک و نوجوان اصفهان، تقاضای کارگردانان حاضر در همایش برای تمرین بیشتر بود و ما اختلافی با انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان نداریم.

احمد رضایی در گفت و گو با سایت خبری اصفهان تئاتر در پاسخ به این که آیا دلیل تاخیر در برگزاری همایش تئاتر کودک و نوجوان، وجود اختلاف بین انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان و انجمن تئاتر کودک و نوجوان است، گفت: «نه. اصلاً چنین چیزی نیست. فقط در جلسه‌ای که با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، آقای شاهین‌فر هم حضور داشتند اما حرف خاصی نبود. انجمن هنرهای نمایشی اصفهان و دبیر آن آقای شاهین فر برای ما محترم و دارای جایگاه هستند. آنها هم لطف داشته‌اند و ما را به عنوان یک انجمن تخصصی پذیرفته‌اند».

او سپس تاکید کرد که این تاخیر فقط به دلیل تقاضای گروه‌ها برای تمرین و امادگی بیشتر بوده و گفت: «به کارگردانان گفتیم در مهرماه اصفهان درگیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌شود. بنابراین این همایش باید در شهریور ماه برگزار شود که جشنواره تاثیر منفی روی همایش نداشته باشد. بنابریان حداکثر یک هفته می‌توانیم مهلت اضافه بدهیم. این تصمیم را خود انجمن تئاتر کودک و به تقاضای کارگردانان حاضر در همایش اتخاذ کرد».

دبیر انجمن تئاتر کودک و نوجوان اصفهان ادامه داد:  «ما از هر نهاد، ارگان، تشکل و سازمانی که بودجه‌ای را به تئاتر کودک و نوجوان وارد کند، استقبال می‌کنیم. انجمن تئاتر کودک و نوجوان را هم با هدف زمینه‌سازی برای رشد بیشتر تئاتر کودک و نوجوان راه اندازی کردیم. بنابراین اگر انجمن هنرهای نمایشی استان هم بخواهد همایش تئاتر کودک و نوجوان برگزار کند، ما سپاسگزار خواهیم شد و هر کمکی از دستمان بربیاید، انجام می‌دهیم. چون دوست داریم این عرصه رونقش بیشتری بگیرد».

رضایی درباره این که آیا انجمن هنرهای نمایشی استان برای برگزاری همایش تئاتر کودک و نوجوان اصفهان، با انجمن تئاتر کودک و نوجوان تعاملاتی داشته، گفت: «نه. چون ضرورتی نشده. تعاملاتی نبوده چون احساس نیازی نشده. اما اگر انجمن تئاتر کودک و نوجوان کمکی بخواهد حتماً با انجمن هنرهای نمایشی تماس خواهیم گرفت و آنها هم اگر همکاری‌ای بخواهند، دریغ نخواهیم کرد».

احمد رضایی در پایان گفت و گویش با سایت خبری اصفهان تئاتر تاکید کرد: «رسماً اعلام می‌کنم انجمن تئاتر کودک و نوجوان برای انحصار در تئاتر کودک و نوجوان اصفهان نیامده. فقط آمده که بستری برای رشد تئاتر در این شاخه فراهم کند».