رحمت امینی مدرس و کارگردان تئاتر برای درگذشت همکارش امیر کاووس بالازاده یادداشتی را منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر: رحمت امینی نویسنده و کارگردان تئاتر که سال ها از همکاران زنده یاد امیرکاووس بالازاده در دانشکده هنر و معماری بوده، در پی درگذشت این پژوهشگر و هنرمند تئاتر یادداشتی نوشته است.

در یادداشت رحمت امینی آمده است:

«شنیدن خبر تلخ مرگ هموطنانمان در این روزها غمی بر غم های ما اضافه می کند و در شرایطی که اخبار متعددی درباره کشته شدن هم‌میهنانمان شنیدیم خبر از دنیا رفتن استاد امیرکاووس بالازاده موجب ناراحتی جامعه دانشگاهی و تئاتری شده و غم و اندوه آنها را دوچندان کرده است.

من بیشتر از یک دهه با آقای بالازاده در دانشکده هنر و معماری همکار بودم. تخصص اصلی و سویه مطالعاتی این مدرس و پژوهشگر بیشتر در حوزه ایران، فرهنگ ایرانی، اسطوره شناسی و فرهنگ عامه بود و هم به خاطر تحصیل در رشته های زبان شناسی و فرهنگ و زبان های باستانی و هم تجربیات عملی که در کلاس های دوره نوجوانی و جوانی اش گذرانده بود شخصیت علمی بسیار والایی داشت که سودش هم به نفع تئاتر بود و هم فرهنگ عامه ما.

در طول مدتی که او را می شناختم هیچ کس یک بار هم صدای بلند او را نشنیده بود. امیرکاووس بالازاده فردی بسیار مهربان، امروزی و کارراه انداز بود که این مسئله را می شد هم در دوستی و رفاقت با همکارانش و هم دانشجویانش رصد کرد. این مدرس مدتی به عنوان سرپرست دانشکده هنر و معماری و همچنین مدیرگروه بخش نمایش دانشکده فعال بود.

هر کس در زندگی نقاط مثبت و منفی دارد اما در مجموع بالازاده فردی مهربان، خنده رو و همراه بود که یاد و خاطرش تا همیشه با جامعه دانشگاهی و دانشجویان به یادگار می ماند.

در آخر آرزوی صبوری برای خانواده این هنرمند و سلامتی و طول عمر برای بازماندگان و دیگر اساتید دانشگاه دارد.»