جشنواره بین‌المللی مستند هلسینکی فنلاند (DOC POINT) میزبان مروری آثار و مستر کلاس مهرداد اسکویی مستندساز ایرانی خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: در این جشنواره بین‌المللی مستند که از تاریخ ۲۷ ژانویه تا ۲ فوریه (۷ تا ۱۳ بهمن) در هر هلسینکی کشور فنلاند برگزار می‌شود، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» جدیدترین ساخته مهرداد اسکویی یکی از آثار بخش بین‌الملل خواهد بود.

«سایه‌های بی‌خورشید» اولین نمایش جهانی خود را در افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) تجریه کرد و در نهایت توانست جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی اصلی را برای اسکویی به ارمغان بیاورد.

این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

این مستندساز همچنین در تاریخ ۳۰ ژانویه یک مسترکلاس نیز در این رویداد برگزار خواهد کرد و به تجربیات خود را در عرصه سینمای مستند با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت.

جشنواره مستند هلسینکی (DOC POINT) همچنین برنامه‌ای تحت عنوان "مرور آثار مهرداد اسکویی" ترتیب داده است که شامل نمایش مستندهای «خانه مادری‌ام مرداب»، «از پس برقع»، «دماغ به سبک ایرانی» و «آخرین روزهای زمستان» خواهد شد.