عادل بزدوده قصد دارد نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را که سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تولید و اجرا شد، در قالب بازتولید، فروردین ۹۹ روی صحنه ببرد.

پایگاه خبری تئاتر: عادل بزدوده مدرس و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه تولید و اجرای تئاتر گفت: قصد دارم نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را که جزو اولین کارهایی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اجرا شد و سرمنشاء و سرآغاز اجراهای مدرن تئاتر عروسکی بود، فروردین ماه سال ۹۹ روی صحنه ببرم.

وی با اشاره به آغاز تمرین‌های نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها»، درباره مکان مورد نظر برای اجرای این اثر افزود: قرار است این نمایش را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون روی صحنه ببرم.

بزدوده اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم این نمایش را برای بچه‌های‌مان که نیازمند لبخند و دور شدن از فضاهای تنگ و ترش کنونی جامعه هستند، تولید و اجرا کنیم.

وی با اشاره به اجرای نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» به صورت تلفیقی از بازیگر زنده و عروسک‌های دستکشی، درباره داستان این اثر توضیح داد: در شهر عروسک‌ها همه چیز روبراه است اما پسری نامنظم سیستم شهر را به هم می‌ریزد و نظم و مرتب بودن شهر را تعطیل می‌کند. در آخر تصمیم گرفته می‌شود تا این پسر را اصلاح کنند.

کارگردان «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» درباره اجرای سال ۵۰ این اثر نمایشی، یادآور شد: «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» نوشته ژوزف پر است که زنده یاد اردشیر کشاورزی آن را ترجمه کرده بود. من در اولین اجرای این اثر حضور داشتم و روی صحنه رفتم. همه چیز این نمایش برای من نوستالژی است. عروسک‌های این اجرا نیز توسط زنده یاد کامبیز صمیمی مفخم ساخته شده است.

بزدوده در پایان سخنان خود تأکید کرد: عروسک‌ها و دکور نمایش بعد از اجرای سال ۵۰ «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» به من سپرده شد و من با مراقبت از آن‌ها، اجرای مجدد این اثر را که ۴۸ ساله شده است، ادای دینی می‌دانم به تمامی کسانی که برای رشد تئاتر عروسکی ایران زحمت کشیدند و آن را تقدیم به روح زنده یادان اردشیر کشاورزی و کامبیز صمیمی مفخم می‌کنم.


منبع: خبرگزاری مهر