می‌توانیم از یکدیگر بیاموزیم. نمایش‌هایی که دارای زبان جهانی‌اند، محدود به مکان و زمان مشخصی نمی‌شوند و همه مخاطبان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.»

پایگاه خبری تئاتر: مارین میلر در گفت و گویی عنوان کرد: «متولد هلند هستم و در انگلستان تحصیل و زندگی کرده ام، اکنون نیز در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت می‌کنم.»
وی ارتباط میان فرهنگ‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: «همیشه این مسئله را در نظر داشتم که بتوان به واسطه هنر، یک فضا و گفتمان بین فرهنگی ایجاد کرد. به همین دلیل علاقمند به دیدن آثار نمایشی مختلف در فستیوال‌‌های هلندی و انگلیسی و همکاری با آنان بودم.»
میلر ساختار تولید تئاتر در همه جهان را یکسان دانست و گفت: «مراحل تولید تئاتر به یک شکل است و همه جا با مشکلاتی رو به روست. تفاوت تنها در شکل مواجه کشورها و فرهنگ های مختلف با پدیده تئاتر است. دیدن و تجربه کردن مهمترین اتفاق در یک کار است.»
وی تاکید کرد: «می‌توانیم از یکدیگر بیاموزیم. نمایش‌هایی که دارای زبان جهانی‌اند، محدود به مکان و زمان مشخصی نمی‌شوند و همه مخاطبان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.»
بازیگر نقش پلنگ صورتی درباره ویژگی‌های این نمایش توضیح داد: «معتقدم این اثر زبان جهانی دارد. ضمن داشتن جذابیت موضوعی به جنگ و درگیری میان افراد می پردازد. نمایش‌هایی از این نوع می توانند انعکاس های متفاوتی داشته باشند، یقینا این انعکاس در ایران با کشور هلند متفاوت خواهد بود. آنچه مرا در این اثر درگیر کرد، وجود لایه های مختلف بود؛ واقعیت‌هایی که اگر با فاصله به آن بنگریم، می‌توانیم خودمان را در آن ببینیم.»
مارین میلر در ادامه سخنانش در مورد تفاوت میان تئاتر واقع گرا و فانتزی خاطرنشان کرد: «کارهای واقع گرایانه یا طبیعت گرایانه تبدیل به آئینه ای می‌شوند که می‌توانیم خودمان را در آن ببینیم. اما کارهای فانتزی که حرکات فیزیکال در آنها بیشتر وجود دارد، مواردی فراتر از آنچه می ببینیم را به ما نشان می دهند که شکل دیگری از همذات پنداری است. ایفای نقش پلنگ صورتی چالش بزرگی است، چرا که باید تنها آن را با حرکات فیزیکال ایفا کرد و آن را به باورپذیری رساند.»
وی درباره همکاری با گروه نمایشی ویرگول توضیح داد: «این فرصت مناسبی بود تا به جای آنکه از بیرون به تئاتر ایران بنگرم، آن را تجربه کنم. بی شک این مسئله می‌تواند در جهت هر چه بهتر شدن اجرای پروژه بعدی به ما کمک کند.»
این بازیگر تئاتر در خصوص تاثیر تفاوت‌ها بر روند تولید یک اثر نمایشی گفت: «فکر می‌کنم این تفاوت بیشتر به آن پیغامی که داده می‌شود، باز می‌گردد و نه به ساختار تولید. در ابتدا تصور می‌کردم متفاوت و سخت تر باشد، اما در جریان مراحل تولید به هیچ عنوان احساس نکردم در فرهنگ متفاوتی قرار دادم. این پروژه نیز مانند تمام تولیدات تئاتری بود که در آن قرار گرفتم. تنها شاید سبک تمرینات و نظم کار فرق می‌کرد. به هیچ وجه خود را فردی جدا از گروه احساس نکردم و نقطه نظراتم مورد توجه قرار می‌گرفت.»
نمایش «ردپای صورتی» به کارگردانی آروند دشت آرای، با نقش آفرینی داریوش موفق، فرزین محدث، کاظم سیاحی، ستاره پسیانی، رامین سیار دشتی، اشکان مهری، ساناز باقری و مارین میلر در تالار ایرانشهر اجرامی‌شود.
علاقه مندان به خرید بلیط و تماشای نمایش های این مجموعه می توانند به سایت تماشاخانه ایرانشهر به آدرس www.tamashakhaneh.ir و سایت تئاتر نت به آدرس www.theatrnet.com مراجعه و یا با شماره های 88814115 و 88814116 تماس حاصل فرمایند.