واکین فینیکس و رنی زلوگر با دریافت جایزه بهترین بازیگری از انجمن بازیگران آمریکا، شانس خود را برای دریافت جایزه اسکار افزایش دادند.

پایگاه خبری تئاتر: واکین فینیکس که با نقش آفرینی در فیلم «جوکر» محصول برادران وارنر موفق بود، بسیار مورد تحسین واقع شده و رنی زلوگر هم برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «جودی» مدعی جایزه اسکار است.

هر دوی آن‌ها در جوایز گلدن گلوب موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد و زن شدند.

لاران درن و برد پیت هم برای فیلم‌های «داستان ازدواج» و «روز و روزگاری در هالیوود» جوایز انجمن بازیگران آمریکا را دریافت کردند و این در حالی که است که هر دوی آن‌ها در جوایز گلدن گلوب هم به عنوان بازیگران برتر نقش مکمل شناخته شدند.

طبق آمار ارائه شده توسط هالیوود ریپورتر در بخش بهترین بازیگری جوایز اسکار، از ۲۵ نفری که در گذشته این جایزه را دریافت کردند تمامی آن‌ها به جز پنج نفر موفق به دریافت جایزه اسکار هم شده اند. به همین خاطر باید شانس زیادی را برای فینیکس در اسکار امسال قائل شد.

در بخش بهترین بازیگر زن هم تمامی ۲۴ برنده گذشته انجمن بازیگران آمریکا به غیر از هفت نفر موفق به دریافت اسکار در همان سال هم شده‌اند. در بین این هفت نفر، سه نفر در سال‌های دیگر موفق به دریافت جایزه اسکار شده اند که شامل رنی زلوگر هم می‌شود. او امسال برای دریافت دومین جایزه اسکار خود رقابت می‌کند.

از نکات جوایز انجمن بازیگران آمریکا می توان به این مورد اشاره کرد که فیلم «انگل» درام اجتماعی بونگ جون هو به اولین فیلم خارجی زبانی تبدیل شد که توانست جایزه بهترین گروه بازیگران را در یک فیلم سینمایی به دست آورد. این در حالی است که «مرد ایرلندی» با وجود بازیگرانی مثل آل پاچینو، رابرت دنیرو و جو پشی دست خالی این جوایز را ترک کرد!