روابط عمومی دادستانی تهران در خصوص صدور دستور قضایی توقف اجرای یک تئاتر در تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

پایگاه خبری تئاتر: در این بیانیه آمده است: در پی اطلاع واصله مبنی بر ارتکاب برخی اقدامات و حرکات خلاف موازین اسلامی در اجرای نمایش‌نامه «تانگوی تخم مرغ داغ»، در این زمینه پرونده‌ قضایی تشکیل گردید.

این بیانیه افزود: با ارجاع موضوع به یکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از بررسی و مشاهده و بازبینی فیلم اجرای تئاتر مذکور و وجود برخی صحنه‌های نامناسب، دستور توقف ادامه‌ نمایش آن را صادر کرد؛ لذا نظر به اظهارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقیف اجرای نمایش فوق به منظور تنویر افکار عمومی موارد زیر اعلام می‌شود:

1- از مفاد اظهارات جناب آقای جنتی مستفاد می‌شود که ایشان خود اذعان به مغایرت برخی صحنه‌های نمایش مذکور با شؤون و موازین اسلامی و عفت عمومی دارد. از جمله وی اظهار داشته است که «این نمایش اشکالاتی هم داشته که باید رفع می‌شد» که خود موید اشکال وارده به اجرای این برنامه است.

2- در بسیاری از صحنه‌های تئاتر مورد اشاره، افزون بر صحنه‌های نامناسب که به طور عمده توسط بازیگر زن اجرا می‌شود، الفاظ رکیک و اظهارات خلاف موازین اسلامی و عفت عمومی به کار گرفته شده که احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌نماید؛ لذا دادستان از باب اجرای وظایف خود به عنوان مدعی‌العموم و پیشگیری از وقوع جرم مکلف به جلوگیری از این‌گونه برنامه‌ها است؛ به ویژه آن که حسب اظهار آقای جنتی، به دست‌اندرکاران نمایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر و اخطار لازم داده شده است که ادامه‌ نمایش به همان ترتیب، نشان از عدم توجه به تذکر بوده است.

3- روابط عمومی دادستانی تهران خاطرنشان کرد در گام اول مسئولان نهادها و سازمان‌های متولی اصلی فرهنگ کشور مسئول برخورد با این‌گونه امور هستند و باید پاسخگوی اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های فعالیت خود در این زمینه باشند و اگر چنان‌چه آن‌ها به وظایفشان عمل کنند نیازی به برخوردهای قضایی نخواهد بود. بدیهی است توقیف و بازداشت نه تنها اختیار بلکه از وظایف مسلم مراجع قضایی است و اقدامات قضایی زمانی صورت می‌گیرد که مسؤولان مربوطه در انجام وظایف محوله مسامحه ‌نمایند.