نمایش ˝هومو ریباس˝ کاری از گروه تئاتر˝بدن دیوانه˝ با کارگردانی یاسر خاسب از سوم تیرماه سال‌جاری در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "هومو ریباس" به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب، در ادامه شیوه اجرایی همیشگی گروه "بدن دیوانه"، بر اساس شیوه اجرایی فیزیکال تئاتر، مایم معاصر و آکروبات طراحی شده و کاری ترکیبی با فضایی انسانی اسطوره‌ای است که از 3 تا 31 تیرماه، ساعت 21/30 به مدت 40 دقیقه در تالار حافظ اجرا خواهد شد.

گروه تئاتر "بدن دیوانه" متشکل از افرادی حرفه‌ای است که هر یک از هنرهای گوناگون دور هم گرد آمده و با ترکیبی از هنرهای رزمی، نمایشی، موسیقی، تجسمی، عکاسی، صحنه‌آرایی، لباس و... سعی دارند به عنوان یک اتفاق و تجربه‌ای نو در عرصه هنرهای نمایشی کشور گام بردارند.

اجرای "هدیه مرموز" در فستیوال‌های پرفورمنس هلند، فرانسه، ایتالیا، لهستان، ارمنستان، دانمارک، برزیل و عراق، اجرای عمومی نمایش‌های "گل"، "هدیه مرموز"، "سرزمین مادری" و کسب رکورد پرفروش‌ترین نمایش سال تئاتر شهر سیاتل آمریکا در سال 2009، اجرای نمایش "ابر" (پروژه مشترک ایران، هلند و برزیل به همراه دودا پابوا، هنرمند برزیلی ) در شهرهای آمستردام، روتردام، گرونینگن، اوتریخ و لاهه هلند در سال 2009 و اجرای نمایش‌های "هدیه مرموز"، "گل"، "عجیب ولی واقعی"، "آکواریوم هوا" و پرفورمنس‌های "هفت"، "روح را بدون واسطه ببین" و... در ایران، از جمله فعالیت‌های گروه تئاتر "بدن دیوانه" در سال‌های گذشته است.

مهدی ساکی، امیر امیری، علی اصغری قاجاری، علیرضا شریفی، محمد رضا شریفی، یاسر خاسب و سپیده صیفوری بازیگران نمایش "هومو ریباس" هستند.

همچنین در این اثر نمایشی، حسین ایرجی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، سیامک شریفان؛ مشاور طراح، شیما میرحمیدی؛ طراح لباس و آکسسوار، احمد نگهبان؛ طراح گریم، بامداد افشار؛ موسیقی، امیر اسمی؛ طراح پوستر و بروشور و آوا کیایی به عنوان عکاس، با یاسر خاسب همکاری می‌کنند.