«ما 5 نفر بودیم» 8 شخصیت دارد و از زاویه‌ای متفاوت به مبحث جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد. به گفته صابری این اثر از شیوه تئاتر مستند و همان فضایی پیروی می‌کند که در نمایش «خون رقصه» تجربه شده بود.

پایگاه خبری تئاتر: نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اعلام اتمام نگارش نمایش‌نامه «ما 5 نفر بودیم» از علاقه خود برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پس از دو سال دوری از این رویداد خبر داد.

 رضا صابری که پس از اجرای نمایش «خون رقصه» در سال 91 اثر دیگری را روی صحنه نبرده در همین ارتباط توضیح داد: مدتی قبل طرحی را با آقای امینی مدیریت مرکز هنرهانی نمایشی حوزه هنری در میان گذاشتم که پسندید و سپس نگارش متن آغاز شد. این روزهای پایانی کار به دلیل پیچیدگی‌های شخصیت‌ها کمی با فشار و سختی پیش رفت تا اینکه سرانجام به پایان رسید.

او ادامه داد: این نمایش‌نامه «ما 5 نفر بودیم» نام دارد که دو روز است به پایان رسیده و بعد از گفتگو با دوستان در حوزه هنری طی هفته آینده برای آغاز تمرین‌ها برنامه‌ریزی می‌کنم.

کارگردان نمایش «خانات» در خصوص مضمون اثر جدید خود توضیح داد: «ما 5 نفر بودیم» 8 شخصیت دارد و از زاویه‌ای متفاوت به مبحث جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد. می‌توان گفت از شیوه تئاتر مستند و همان فضایی که در نمایش «خون رقصه» اتفاق افتاد پی‌روی می‌کند.

نویسنده نمایش‌نامه «شنا در آتش» با بیان اینکه سعی دارد در این زمینه یک سه‌گانه خلق کند؛ عنوان کرد: تلاش می‌کنم تا تجربه خوش اجرای نمایش «خون رقصه» تکرار شود که انتخاب بازیگران هم قطعا در همین جهت صورت می‌گیرد.

صابری در پایان از احتمال کم همکاری به گروه بازیگران نمایش «خون رقصه» به دلیل مشغله زیاد هنرمندان خبر داد و گفت: طبیعی است هنرمندی مانند حمیدرضا آذرنگ این روزها به دلیل حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی فرصت زیادی برای همراهی با من ندارد اما تلاش می‌کنم گروه بازیگران نزدیک به شرایط مورد نظر باشند. دوستان در حوزه هنری قول همکاری دادند و امیدوارم امسال بتوانم این اثر را به جشنواره تئاتر فجر هم ارائه کنم و به چند سال دوری از این رویداد خاتمه بدهم.