رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره وضعیت معرفی دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و کاندیداهای مدنظر برای دبیری این دوره از جشنواره، از معرفی دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر تا پایان خردادماه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  رضا دادویی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره وضعیت انتخاب و معرفی سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و منتشر نشدن فراخوان این دوره از جشنواره گفت: کاندیداهای دبیری جشنواره تئاتر فجر مشخص هستند و بررسی‌های مختلف در حال انجام است تا فردی که به عنوان دبیر جشنواره سی و سوم انتخاب و معرفی می‌شود هم از سوی صنف مورد تأیید باشد و هم فعالیت اجرایی داشته باشد.

وی درباره وضعیت بودجه جشنواره و تخصیص اعتبار مورد نیاز با توجه به معرفی نشدن دبیر دوره سی و سوم این رویداد بین‌المللی تئاتر، یادآور شد: همزمان با انتخاب دبیر جشنواره تئاتر فجر، وضعیت بودجه و اعتبارات تابعه هم در حال پیگیری است و این دو امر در کنار هم در حال بررسی و انجام هستند.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره اسامی کاندیداهای مدنظر برای دبیری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصریح کرد: گزینه‌های متعددی در حال بررسی هستند که بهتر است نامی از آن‌ها برده نشود تا منتخب نهایی برای دبیری جشنواره معرفی شود. در عین حال بخش امور جشنواره‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی فعالیت‌های خود را انجام می‎‌دهد و روال جاری امور در حال انجام است. سعی ما این است که فرد منتخب جامع الشرایط باشد.

دادویی درباره زمان معرفی دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر با توجه به گذشت روزهای پایانی فصل بهار، گفت: فکر می‌کنم تا پایان خردادماه دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شود.

مسئول صدور مجوز اجراهای نمایشی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت پیش‌آمده برای نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» و احتمال از سرگیری اجراهای این اثر نمایشی، تأکید کرد: ما کل روز یکشنبه 18 خردادماه پیگیر این موضوع بودیم و قرار است امروز نیز جلسه‌ای برگزار شود و بررسی‌ها و گفتگوهای لازم صورت گیرد.

وی درباره وضعیت شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر و راهکارهای جدیدی که این بخش برای حل اظهار نظرهای سلیقه‌ای در نظر گرفته، تأکید کرد: جلسات مختلفی با اعضای هیأت مدیره‌های اصناف خانه تئاتر داشته و داریم که این جلسات به صورت فردی و گروهی برگزار می‌شوند. هدف ما از این جلسات این است که بتوانیم به اصلاحات و تغییراتی که باید در آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شوند، برسیم چون برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی متعلق به دو دهه پیش هستند و مشمول گذشت زمان شده‌اند.

دادویی با اشاره به مشخص شدن وضعیت شوراهای مشورتی شورای نظارت و ارزشیابی در روزهای آینده، توضیح داد: ما در تقسیمات سازمانی خود در شورا، بخش‌های تئاتر حرفه‌ای، تئاتر آزاد و سرگرمی‌ها و تئاتر کودک و نوجوان را ایجاد کرده‌ایم که هر کدام زیر نظر دبیری مستقل اداره می‌شوند. آقای انسانی بخش تئاتر آزاد، عرفان ناظر بخش تئاتر حرفه‌ای و حمدالله کرمی دبیر بخش تئاتر کودک و نوجوان هستند.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی در پایان تأکید کرد: هر کدام از دبیران بخش‌های مدنظر موظف هستند شوراهای مشورتی را با حضور هنرمندان و چهره‌های کارشناسی تئاتر مورد استفاده قرار دهند. مهمترین رویکرد ما از این اقدام بالا بردن مسئولیت پذیری هنرمندان تئاتر نسبت به شورای نظارت و ارزشیابی است.