کیمیا کاظمی گفت: فضای اجرایی نمایش "تولد بازی" فانتزی است اما به رئالیستی‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "تولد بازی" به نویسندگی و کارگردانی کیمیا کاظمی از 16 دی ماه ساعت 21:45 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و بازیگران این نمایش  اروین گالستیان، سایه قاسمی فرهاد رشیدی و الهه فرازمند هستند.

کیمیا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "تولد بازی" گفت: همواره دغدغه این موضوع را داشتم که هر یک از اعضای خانواده در جای خود ارزش و اهمیت خود را دارا هستند و به این موضوع فکر می‌کردم در صورتی‌که نقش هر یک از این اعضا در خانه جابه‌جا شود چه اتفاقی در بستر خانواده و جزئیات وظایف‌شان رخ خواهد داد. به عنوان مثال اگر مادر مرد باشد و پدر یک زن و ...

او در  ادامه افزود: با نمایش"تولد بازی" در نظر داشتم تا به مخاطب بگویم هر یک از اعضای خانواده تا چه اندازه نقش مهم و تاثیرگذاری در خانه و خانواده دارند و از اهمیت بسزایی بهره‌مند هستند.

کاظمی خلاصه داستان نمایش را اینگونه توضیح داد: در خانواده‌ای نقش‌ها جابه‎جا شده است، پدر خبری می‌دهد که همه را غافلگیر می‌کند...

کارگردان نمایش "دونقطه خط صاف" ضمن اشاره به اینکه پروسه نگارش و تمرینات نمایش "تولد بازی" حدود 2 ماه و نیم به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: فضای اجرایی این نمایش فانتزی است اما به رئالیستی‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود. قاعدتاً تعویض نقش‌ها در خانواده، فضایی فانتزی را رقم می‌زند اما اصرار من بر این بود تا نمایش به واقعیت نزدیک‌تر باشد و فضایی سورئال نداشته باشد.

کاظمی درباره طراحی صحنه نمایش اظهار داشت: طراحی صحنه بسیار مینی‌مال است و سعی شد تا با چهارپایه، تخت و میز فضای خانه را بسازیم هرچند که اپیزودهایی از نمایش در فضای خارج از خانه است.

دیگر عوامل نمایش "تولد بازی" عبارتند از: سرمایه‌گذار: شرکت توسعه‌گران بعد سوم، گروه کارگردانی؛ کسری کبیری و معصومه مسعودی، منشی صحنه: زهرا آقاپور، مدیرصحنه:  حمیدرضا جدیدی، مشاور طراحی صحنه: امید اکبری، طراح لباس: نازنین عظیمی، طراح پوستر، بروشور و گرافیست: پژمان فرهادی، تیزر و موشن گرافیک: سهیل نوری و شاهین رشیدی و عکاس: مصطفی قاهری. 

 علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.


منبع: هنرآنلاین