«تئاتر مستقل تهران» میزبان هیچ‌یک از آثار حاضر در جدول سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیست.

پایگاه خبری تئاتر:  روابط عمومی «تئاتر مستقل تهران» اعلام کرد: پیرو خبر منتشر شده در رسانه‌ها (در تاریخ 1 بهمن 1398) از سوی ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مبنی بر حضور «تئاتر مستقل تهران» بعنوان یکی از سالن‌های میزبان حاضر در این دوره اشاره به چند نکته ضروری است.

نخست، «تئاتر مستقل تهران» به دلایل روشن که دریافت جزئیات آن به اذهان مخاطبان آگاه هنر نمایش واگذار می‌شود، از پیش عدم تمایل به حضور در جدول اجراهای جشنواره تئاتر فجر را به اطلاع ستاد برگزار کننده رسانده است.  

دوم، «تئاتر مستقل تهران» تنها بر اساس قرار قبلی با کارگردان نمایش «بیگانه در خانه»، پذیرش مسئولیت و برخورد حرفه‌ای در قبال زحمات گروه اجرایی و البته استقبال تماشاگران نسبت به تمدید اجراها اقدام کرده که ابدا نباید به معنای پذیرش حضور مجموعه در جدول سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قلمداد شود. 

سوم، «تئاتر مستقل تهران» در ادامه برنامه‌ریزی‌ سالانه خود، مستقل از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر همچنان همراه فعالیت‌های هنری گروه‌های تئاتری است و موفقیت روزافزون هنرمندان کشور را مستقل از ویژه برنامه‌‌های دولتی آرزو دارد.  

در پایان،‌ بار دیگر تاکید می‌شود نمایش‌های «بیگانه در خانه» به کارگردانی سیدمحمد مساوات و «ولپن» به کارگردانی مهدی کوشکی برمبنای جدول زمان‌بندی از پیش تعیین شده و فارغ از جدول زمان‌بندیِ جشنواره‎‌های دولتی در «تئاتر مستقل تهران» به کار خود ادامه می‌دهند.