راجر دیکینز فیلمبردار فیلم «۱۹۱۷» از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار سال انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلمبردار «۱۹۱۷» برای پنجمین بار از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار در جوایز ۲۰۲۰ انتخاب شد.

راجر دیکینز این افتخار را برای فیلمبرداری «۱۹۱۷» سم مندس در یک شات کسب کرده و بهترین فیلمبردار سی‌ و چهارمین دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شده است.

در مراسم اهدای جوایز این انجمن که ساعتی پیش انجام شد، با کسب پنجمین جایزه از سوی این فیلمبردار رکوردی برای وی ثبت شد. این رکورد را او و امانوئل «چیوو» لوبزکی با هم در اختیار دارند.

دیکینز پیشتر برای «رهایی از شاوشنک»، «مردی که اینجا نبود»، «اسکای‌فال» و «بلید رانر ۲۰۴۹» این جایزه را دریافت کرده بود.

در این مراسم همچنین جایزه اسپاتلایت که از سال ۲۰۱۴ اهدا می‌شود و برای تجلیل از فیلم‌های بلندی که در جشنواره‌ها به صورت بین‌المللی یا با اکران محدود دیده شده‌اند به یارین بلاشکه برای فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید «فانوس دریایی» ساخته رابرت ایگرز اهدا شد.

دیکینز، بلاشکه و سه نامزد دیگر انجمن فیلمبرداران یعنی رودریگو پریِتو برای فیلم «ایرلندی»، رابرت ریچاردسون برای «روزی روزگاری در هالیوود» و لارنس شِر برای تریلر روان‌شناختی «جوکر»، از نامزدهای اسکار در این بخش هم هستند.

در ۵ سال از ۱۰ سال اخیر، برندگان انجمن فیلمبرداران با برندگان اسکار در همان رشته یکی بوده‌اند. سال ۲۰۱۷ دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹» برنده هر دو جایزه شد.

در این مراسم همچنین فیلمبردار «هانی‌لند» یا «سرزمین عسل» یعنی فِیمی دائوت و سمیر لیوما در بخش مستند به عنوان برنده انتخاب شدند.

در بخش تلویزیون نیز فیلمبردارهای «سرگذشت ندیمه»، «پروژه کتاب آبی» و «ترور: رسوایی» جایزه گرفتند.

فیلبمردار کهنه‌کار فردریک المس نیز که برای «مخمل آبی» ساخته دیوید لینچ شهرت جهانی دارد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا تجلیل شد. در بخش تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد به دونالد مورگان رسید و ورنر هرتسوگ با دریافت جایزه هیات رئیسه، برونو دل‌بونل با دریافت جایزه بین‌المللی و دان مک‌کیواگ با جایزه رئیس این انجمن تجلیل شدند.