روزبه حسینی نویسنده و کارگردان تئاتر که دستش از متن‌های مختلف برای اجرا پر است به‌دنبال مکان مناسب برای اجرای نمایش «خیر نبینی سعیده» می‌گردد و همچنین یک در هم خوانی از نمایشنامه «شاه لیر» شکسپیر و فیلم «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان نیز آماده اجرا دارد.

پایگاه خبری تئاتر: روزبه حسینی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: قصد داریم نمایش «خیر نبینی سعیده» نوشته و کارگردانی فرهاد نقدعلی و دراماتورژی من که پیش از این در کافه تراس موزه زمان و برخی دیگر از کافه های تهران و شهر کرج به صحنه رفته بود بعد از پایان ماه مبارک رمضان در یک سالن نمایشی به صحنه ببریم. در حال مذاکره با چند تالار نمایشی هستیم که البته هنوز قطعی نشده اند.

وی افزود: نمایشنامه «وقتی روح لیر از ژوکر مرخصی می‌گیرد» را که یک درهم‌خوانی از نمایشنامه «شاه لیر» شکسپیر و فیلم «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان محسوب می شود برای اجرا به تماشاخانه ایرانشهر ارائه داده‌ام اما متاسفانه به نظر می رسد لطف ایرانشهر تنها شامل حال برخی از گروه های نمایشی می شود چون نه تنها این نمایشنامه مورد تایید قرار نگرفت بلکه کلا اصلا نوبت اجرا برای روی صحنه بردن هیچ نمایش دیگری هم به من داده نشد. این نمایش تنها مناسب اجرا در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر است بنابراین نمی توانم به فکر سالن دیگری برای اجرا باشم.

کارگردان «سه مرثیه هذیان» متذکر شد: همچنین برای اجرا در مهرماه، متقاضی روی صحنه بردن نمایش «قاصدک، ابرهای همه عالم شب و روز در دلم می گریند» در تئاتر شهر هستم. این نمایش که نوشته مشترک من و جلال تهرانی است درباره نویسنده ای است که 7 سال تمام برای اینکه بتواند نمایشنامه ای بنویسد که اجازه اجرا داشته باشد به مکان دورافتاده‌ای می‌رود اما زمانی که بازمی‌گردد زندگی و عشقش را از دست رفته می یابد. این نمایش 4 شخصیت دارد که شامل یک زن و سه مرد می شود.

حسینی متذکر شد: همچنین مذاکراتی با تالار مولوی برای اجرای نمایش «صندلی کنار پنجره بگذاریم و بنشینیم و به شب دراز تاریک خاموش سرد بیابان نگاه کنیم» نوشته عباس نعلبندیان داشته‌ام. این مذاکرات هم در زمان مدیریت سعید اسدی و هم مدیریت امیرحسین حریری انجام شده که امیدوارم بتوانم بعد از تعمیرات و بازسازی سالن این نمایش را در تالار مولوی روی صحنه ببرم.

وی درباره اجرای نمایش «آنچه می‌شنوی ساز کج کوک سکوت است» که به نویسندگی وی قرار است در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه برود، توضیح داد: این اثر نمایشی به کارگردانی فرزانه تفرشی از  19خرداد ماه تنها به مدت 5 شب در کارگاه نمایش به صحنه می‌رود. «آنچه می‌شنوی ساز کج کوک سکوت است» اثر برگزیده جشنواره تئاتر امید بوده است و طبق قول حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به آن اجرای عمومی تعلق گرفته است اما متاسفانه مدیریت قبلی تئاتر شهر به دلیل برنامه های فشرده ای که داشت نتوانست بیشتر از 5 اجرا به این نمایش بدهد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که این کار همزمان با نمایش دیگری در کارگاه نمایش به صحنه می‌رود.

حسینی علاوه بر کارگردانی نمایش های مختلفی چون «روایت هایی ساده از زندگی روزمره»، «سه مرثیه هذیان»، «این همه سنگر و این آدمها که تا آخر زنده اند» و... نگارش نمایشنامه‌های «قاصدک ابرهای همه عالم شب و روز»، «چرا که صدای تو با صدای من آشناست»، «سه عاشقانه‌ تنها و آرام و نامربوط به لام تا لام»، «روایت محبوب توی تلفن»، «حکایت آن قلندر ...» و... را برعهده داشته است.