ریس سازمان سینمایی معتقد است که دغدغه مدیریت شهری توجه به زیر ساخت های فرهنگی و هنری است.

پایگاه خبری تئاتر: صبح امروز دوشنبه ۷ بهمن ماه مراسم رونمایی از سالن های جدید پردیس ملت با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، هاشم میرزاخانی گفت: در سال های ابتدایی ساخت پردیس ملت، داشتن چهار سالن به همراه معماری متفاوت، آن را تبدیل به یک پردیس بی نظیر کرد اما با گذر زمان و عادت مردم برای حضور در سینماهای چند سالن، تصمیم گرفته شد تا سالن های پردیس سینمایی ملت افزایش پیدا کند. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، توانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم و در ۹ ماه ظرفیت سالن های این پردیس افزایش پیدا کرد به طوری که تعداد سالن ها به ۱۲ سالن رسیده است و این پردیس برای جشنواره فیلم فجر آماده استفاده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات این پردیس نبود فضای کامل برای پارکینگ بود که خوشبختانه با احداث پارکینگ مشکلات این بخش نیز برطرف شد.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی نیز در این مراسم گفت: از مدیریت شهری برای توجه به توسعه زیرساخت های فرهنگی تشکر می کنم و معتقدم این توجه دغدغه مدیریت شهری است که می توان آن را علاوه بر یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: هرچقدر زیر ساخت های فرهنگی را توسعه دهیم آسیب های اجتماعی و بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز کم می شود.

رییس سازمان سینمایی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ساخت و ساز سالن های سینمایی بیان کرد: در پایان سال ۱۳۹۷، ۳۲۸ سینما و ۵۸۱ سالن در سطح کشور داشتیم که این تعداد تا پایان سال ۹۸ به ۳۵۳ سینما و ۶۵۴ سالن سینما افزایش پیدا کرد، که خود موفقیت قابل توجهی است. باید به خاطر داشته باشیم هر چقدر بتوانیم فرهنگ با خانواده سینما رفتن را گسترش دهیم به کنترل آسیب های اجتماعی کمک کرده ایم.

حجت الاسلام امرودی ریس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: قرار ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که هر پانزده روز یک بار افتتاح یک مرکز در حوزه هنر داشته باشیم و برهمین اساس تا پایان اسفند ماه سال جاری، نیز چند سالن سینما که در گذشته تعطیل شده بود، بازگشایی می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: سینما و هنر می تواند سطح ذائقه مردم را بالا ببرد که نتیجه آن افزایش سطح امنیت اخلاقی شهروندان است، سینما ابزار مهمی برای فرهنگ سازی است و فیلم به عنوان یک رسانه می تواند در جامعه تمدن ساز باشد، به همین منظور تصمیم داریم در دهه چهارم انقلاب اسلامی تمدن سازی ملی را دنبال کنیم، در حال حاضر زمانی است که سرمایه های خود را در دست بگیریم و آثار هنری مناسبی را تولید کنیم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تمام وجود در این بخش همکاری می کند.

پیروز حناچی شهردار تهران گفت: ایام فاطمیه، شهادت بانوی دو عالم و شهادت سردار دل ها سردار سلیمانی که مردم ایران را داغدار کرد و سقوط هواپیمای اوکراینی را تسلیت می گویم. تشییع پیکر پاک شهید سردار دل ها، یکی از وقایع تاریخی دوره معاصر ما پس از تشییع حضرت امام (ره) است چون کارهایی می کرد که در دل همه ماند. امیدواریم خداوند کمکی به همه ما کند تا مسیر این عزیزان در کشور ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: زمان زلزله بم گزارش های مختلفی از سوی تمام مسئولان ارائه می شد که یکی از این گزارش ها به شهید احمد کاظمی و شهید سلیمانی مربوط می شد، شهید کاظمی می‌گفت که 150 پرواز را در کمترین زمان به پرواز درآوردیم و مجروحان را جابجا کردیم که نتیجه آن جابجایی ۸۰۰۰ مجروح بود که این یکی از خاطره های ما از این بزرگان است.

شهردار تهران بیان کرد: این پردیس به لحاظ عرضه هنر و معماری وضعیت استراتژیک و مناسبی دارد و هم اکنون در چهارمین دهه پیروزی انقلاب هستیم و تلاش کردیم که افتتاحیه بازسازی پردیس ملت در این زمان باشد.

وی توضیح داد: معتقدم برای شکوفاتر شدن هنر باید عرصه رقابت را فعال کنیم که یکی از این عرصه ها، باشکوه بودن جشنواره فیلم فجر است که ما تمام تلاش خود را کردیم که به بهترین نحو پردیس ملت را در اختیار جشنواره بگذاریم.

شهردار تهران ادامه داد: البته این نوع حمایت ها و خدمات فقط به پردیس ملت ختم نشده و نخواهد شد و درصدد هستیم بهترین ها را برای پر شدن اوقات فراغت مردم فراهم کنیم. همچنین از حجت الاسلام امرودی هم می خواهم که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تلاش ها و زحمات های گسترده سردار سلیمانی را پاس بداریم چرا که باید قدردان زحمات این بزرگان باشیم.

حناچی در پایان گفت: امیدوارم در افتتاح های بعدی شاهد اقدامات خوبی برای خدمت رسانی های قابل دفاع و خوب به مردم عزیزمان باشیم و پیشاپیش دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم.