فیلم سینمایی «۱۹۱۷» برنده جایزه انجمن کارگردان‌ها از دیگر نامز‌دهای اسکار شانس بیشتری برای کسب جوایز دارد.

پایگاه خبری تئاتر: مقاله نویس این وبگاه به بررسی شانس فیلم سینمایی «۱۹۱۷» در اسکار پیش رو پرداخت که به تازگی هم جایزه انجمن تهیه‌کنندگان و هم جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را دریافت کرده است.

هفتاد و دومین دوره جوایز انجمن کارگردانان روز گذشته برگزار شد و افتخار بزرگ این جوایز یعنی جایزه دستاورد کارگردانی یک فیلم سینمایی، به سم مندس با فیلم سینمایی «۱۹۱۷» رسید. او از این جایزه خاطره خوشی دارد؛ چرا که بیست سال پیش این جایزه را برای فیلم سینمایی «زیبایی آمریکایی» دریافت کرده بود و پس از آن هم جایزه بهترین کارگردانی اسکار را دریافت کرد.

تمامی فیلم‌های برگزیده در طول تاریخ ۷۱ ساله جوایز انجمن کارگردان‌ها به غیر از ۱۷ فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم سال را هم دریافت کرده اند.

از دهه گذشته که آکادمی اسکار تعداد بهترین فیلم‌های خود را به پنج نامزد افزایش داده است، برگزیده انجمن کارگردان‌ها و بهترین کارگردان اسکار تنها یک بار در سال ۲۰۱۳ متفاوت بوده اند (فیلم سینمایی آرگو به کارگردانی بن افلک برگزیده انجمن شد، اما فیلم زندگی پی اسکار را دریافت کرد).

اما از آن زمان (یک دهه گذشته) برنده جایزه انجمن کارگردان‌ها و بهترین فیلم اسکار چهار بار متفاوت بوده است که شامل فیلم‌های «جاذبه» آلفونسو کوارون در سال ۲۰۱۴، «از گور برخاسته» آلخاندرو ایناریتو در سال ۲۰۱۶، «لالالند» در سال ۲۰۱۷ و «رما» در سال گذشته می‌شود. فیلم‌های نام برده برگزیده انجمن شدند، اما در اسکار این جوایز به ترتیب به فیلم های دوازده سال بردگی، افشاگر، مهتاب و کتاب سبز رسید.

فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به تازگی یک جایزه هم در بخش فیلمبرداری دریافت کرده که شانس آن را برای موفق شدن در این بخش اسکار افزایش می‌دهد.