نمایش ˝تب تند ط˝ کاری از رضا رشادت پس از اجرای موفقی که در بخش نسل نو سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داشت، از روز 3 تیرماه، فقط به مدت 10 شب در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صنحه می‌رود

پایگاه خبری تئاتر:  رضا رشادت کارگردان نمایش "تب تند ط" درباره علت کم بودن تعداد اجراهای این نمایش، با بیان اینکه؛ واقعا این سوالی هست که برای خودمان نیز وجود دارد، گفت: ما ابتدا قصد داشتیم که این کار را در تالار مولوی اجرا کنیم اما با توجه به مشکلاتی که در مجموعه تئاتر مولوی به وجود آمد و زمان مشخصی برای اجرا نمی‌شد تعیین کرد، تئاتر شهر به ما برای اجرا این نمایش پیشنهاد داد و گفتند زمان بیشتری هم نمی‌توانیم به شما بدهیم. از طرفی اگر ما این زمان را برای اجرا قبول نمی‌کردیم احتمالا این نمایش هم مثل خیلی از کارهای دانشجویی دیگر به فراموشی سپرده می‌شد.

رشادت در ادامه با اشاره به هم زمانی اجرای نمایش "تب تند ط" با بازی‌های جام جهانی، افزود: ما هرچه تلاش کردیم که حداقل بتوانیم تعداد اجراهای‌مان را به 14 برسانیم امکان پذیر نشد و نهایتا با صحبت‌هایی که با مدیر مرکز هنرهای نمایشی و مدیر تئاتر شهر داشتیم، قول شفاهی دادند که در صورت فروش خوب در هفته اول، کار را در هفته دوم دو اجرایی روی صحنه ببریم اما فعلا قطعی نیست، ضمن اینکه ما در هفته اول فقط چهار روز فرصت اجرا داریم.

کارگردان نمایش "تب تند ط" در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای اجرای کارش بعد از تئاتر شهر در دیگر سالن‌های تهران ندارد، گفت: ما برای اجرا در هر سالنی آماده هستیم و از این مسئله استقبال هم می‌کنیم ولی واقعیت این است که به خاطر اینکه کار ما در وهله اول یک کار دانشجویی است و از چهره‌های معروف نیز استفاده نکردیم، و همچنین در نمایش به شکلی رئالیستی به مشکلات جامعه پرداختیم، بعید می‌دانم سالن‌های دیگر تمایلی به اجرای این کار داشته باشند. البته در این‌باره بعد از اتمام اجرا در تئاتر شهر بهتر می‌توان حرف زد.

این کارگردان تئاتر همچنین با بیان اینکه؛ نشان دادن شرایط اجتماعی و تاثیراتی که اجتماع بر این خانواده می‌گذارد مهم‌ترین دلیل انتخاب این متن بود، تصریح کرد: اجرای ما نسبت به اجراهایی که در جشنواره فجر داشتند تغییری خاصی ندارد، به جز اینکه بازیگران با هم هماهنگ‌تر شدند و امیدوارم بتوانیم از این اجرای محدودی که به ما داده شده بهترین استفاده را بکنیم.

داستان نمایش "تب تند ط" نوشته محمود احدی‌نیا و کارگردانی رضا رشادت که جایزه استاد اکبر رادی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی را از آن خود کرده و پس از اجرا در بخش نسل نو سی‌ودومین جشنواره بین‌اللملی تئاتر فجر که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد و نامزد دریافت جایزه بهترین متن نیز شد، در مورد خانواده چهار نفره‌ای است که بعد از فوت پدر دچار مشکلاتی شده و پنهان کاری‌های یکی از اعضاء خانواده، باعث بوجود آمدن فاجعه‌ای در این خانواده می‌شود.

در نمایش "تب تند ط" که از روز 3 تیرماه به مدت 10 شب ساعت 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر، به مدت زمان 65 دقیقه اجرا می‌شود، مینا علی‌زاده، داریوش رشادت، امیر اسفندیار و عاطفه جمالی بعنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.