آرش عباسی کارگردان نمایش «نویسنده مرده است» که به صورت آن لاین و به شکل مجازی در نشست با اهالی رسانه حضور یافته بود با اشاره به علاقه به اجرای مجدد این اثر نمایشی ابراز امیدوای کرد که این کار با وجود همزمانی با جام جهانی از استقبال تماشاگران برخوردار شود.

پایگاه خبری تئاتر: نشست رسانه ای نمایش «نویسنده مرده است» به کارگردانی آرش عباسی که قرار است از اول تیرماه در تالار شمس روی صحنه برود به دلیل حضور کارگردان نمایش برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا به صورت مجازی و به شکل آن لاین در روابط عمومی تئاتر شهر برگزار شد. این اتفاق اولین نشست خبری اینترنتی در حوزه تئاتر کشور به حساب می آید.

در این نشست خبری عباسی که از طریق اینترنت با خبرنگاران مرتبط شده بود درباره زمان اجرای این اثر نمایشی که با مسابقات جام جهانی همزمان شده است، گفت: من به همه مشکلاتی که بر سر اجرای مجدد این نمایش قرار دارد آگاهم. می دانم که سالن شمس تالار مناسبی برای اجرا نیست چون هم بسیار دور است و بیشتر علاقمندان برای رساندن خودشان به این تالار گلایه می کنند. همچنین این نمایش قرار است همزمان با جام جهانی روی صحنه برود که به نظر می رسد زمان نامناسبی باشد.

وی ادامه داد: اما جرای مجدد این نمایش برای من از اهمیت زیادی برخوردار بود چون معتقدم این کار هنوز برای تماشاگر جذاب است و خودم نیز دوست نداشتم پرونده اجرای این نمایش به این زودی بسته شود چون در طول دو سال گذشته من کار تازه یا را آغاز نکردم و علاقمند بودم اجرای «نویسنده مرده است» را در ایران و البته کشورهای دیگر ادامه دهم. نمی‌خواهم بگویم که زمان نامناسب اجرای نمایش برایمان مهم نیست اما اگر از کار استقبال شود امکان تمدید برایمان فراهم می شود.

عباسی با اشاره به تلاش برای اجرای این نمایش در کشورهای مختلف متذکر شد: این نمایش مدتی قبل اجرای موفقی در کشور ایتالیا داشت. همچنین در حال رایزنی هستم تا با این اثر بتوانیم به کشورهای دیگری چون سوئد و آلمان نیز سفر کنیم اما اجرا در ایران برایم اهمیت فراوانی داشت و به محض بازگشتم به ایران برای اجرای «نویسنده مرده است» در سالن های دیگر و شهرستان ها اقدام خواهم کرد.

این کارگردان و نویسنده تئاتر بیان کرد: خوشبختانه ما دو سال قبل در گرگان دو اجرا داشتیم که با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شد بنابراین همیشه آرزو کردم در شهرهای دیگر و حتی شده با حداقل امکانات این نمایش را به صحنه ببرم. معمولا دوست دارم اجرای کم اما پراستقبالی داشته باشم.

وی درباره استفاده نکردن از دکور قبلی این نمایش در اجرای مجدد متذکر شد: طراحی صحنه نمایش در اجرای دو سال قبل بسیار جذاب و کاربردی و در عین حال پرخرج بود اما در این اجرا به دلایلی چون بالا بودن هزینه های ساخت دکور و تفاوت سالن نمایش که اجازه چنین ساخت و سازی را به ما نمی دهد از استفاده از دکور قبلی منصرف شدیم. همچنین چون ما به اجراهای متعدد در شهرهای مختلف ایران و همچنین خارج از کشور فکر می کنیم ترجیح دادیم از دکوری پرتابل و قابل جابجایی استفاده کنیم.

عباسی در پایان صحبتهایش بیان کرد: نمایش به جز طراحی صحنه تغییر دیگری در متن و بازیگران نداشته است و به همان شیوه دو سال قبل روی صحنه خواهد رفت. امیدوارم با وجود غیبت من در ایران و اینکه برخی هماهنگی ها را نمی توانم انجام دهم نمایش لطمه نخورد و شاهد استقبال مخاطبان باشیم.

«نویسنده مرده است» داستان یک کارگردان، بازیگر معروف زن و یک نویسنده جوان مرد و کارآمد است که مشغول همکاری در یک پروژه هستند. نویسنده جوان، شهرستانی و درصدد پیشرفت و دیده شدن است و زن داستان هم بازیگری است معروف که قرار است اولین تجربه کارگردانی‌اش را بسازد. در طول نمایش بازی بین این دو تکرار می شود که در هر موقعیت یکی از آنها برده این بازی است...

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از روز اول تیرماه هر شب ساعت 21 در تالار شمس صحنه می‌رود. این نمایش پیش از این آذر و دی 91 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته بود.