بهنود محمدی‌پور که از چهارشنبه 16 بهمن ماه اجرای نمایش «عجیب‌السلطنه» را در تماشاخانه «سنگلج» آغاز می‌کند، امیدوار است مردم با تماشای این نمایش کمی حال‌شان بهتر شود.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر گفت: امیدواریم با تماشای نمایش ما که نمایشی روحوضی است، مردم حال‌شان کمی بهتر شود و لبخندی بر لب‌شان بنشیند.

او با اشاره به بروز کردن شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد: تلاش می‌کنیم در اجرای این نمایش شیوه‌های نمایش سنتی ایران را بروز کنیم تا مخاطبان جوان هم با این اثر ارتباط برقرار کنند.

محمدی‌پور در عین حال خاطرنشان کرد: البته بروز کردن متون نمایشی سنتی چندان آسان نیست ولی چون بخشی از مخاطبان جوان با این قبیل نمایش‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند و آنها را بر نمی‌تابند، لازم است برای جلب نظر این گونه تماشاگران، این نمایشنامه‌ها را به روز کنیم.

او که پیش از این همین نمایش را در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی روی صحنه برده است، درباره اجرای عمومی این اثر نمایشی همزمان با جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: به هر حال شرایط همیشه دخیل است و برخی مسایل در حیطه اختیارات ما نیست ولی شخصا معتقدم در تقویم ما ماه‌های اسفند و فروردین خیلی ایرانی هستند چون در این دو ماه برنامه‌ها و آیین‌های سنتی زیادی داریم. بنابراین هرچند زمان اجرای ما به اجبار در چنین تاریخی بود ولی این همزمانی می‌تواند خوش‌یمن باشد.

محمدی‌پور اضافه کرد: تماشاخانه سنگلج در سال‌های گذشته مخاطبان خاص خود را داشته و با توجه به روحوضی بودن نمایش‌مان، امیدواریم تماشاگران تئاتر از آن استقبال کنند.

نمایش «عجیب‌السلطنه» نوشته علی بهروز نسب است که با بازی فهیمه معین، مهیار احمدی، علی امیرخلیلی، پدرام محمدی، یاسمن حسینی، سوزان صفانیا، مجید اقبالی، غزل میرزایی و امیر رییسیان به صحنه می‌رود.

دیگر گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:نوازندگان: احسان سامانی‌منش و رامین عبدالهی، طراح نور: علی ساسانی‌نژاد، طراح لباس: الهام میرباقری، طراح گریم: مرمر معتمدی‌دانا، علیرضا غدیری، مجری گریم: مصطفی کزازی، مشاور امور رسانه و تبلیغات مجازی: سبا حیدرخانی، طراح پوستر و بروشور: سهیل درویش‌پرور، یاسمن حسینی، ساخت تیزر: سهیل درویش‌پرور و عکاس: مریم یونسی.

این اثر نمایشی هر شب راس ساعت 19 و به مدت 70 دقیقه در تماشاخانه «سنگلج» به نشانی خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر اجرا دارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا