مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: هنر تئاتر باید وابستگی خود را از نفت جدا کرده و با بهره‌گیری از بخش خصوصی به فکر رونق‌بخشی باشد.

پایگاه خبری تئاتر: در اردبیل، حسین طاهری در نشست هم اندیشی سراسری دست‌اندرکاران هنرنمایشی استان‌های کشور که در شهرستان سرعین برگزار شد، با بیان اینکه ارتقای هنر تئاتر در گرو مشارکت و حضور هنرمندان است، به لزوم بهره‌مندی از نشست‌های جمعی و هم فکری چندسویه اشاره کرد و افزود: در راستای رونق بخشی به هنرهای نمایشی از مشارکت بخش خصوصی بهره‌مند خواهیم شد تا این هنر وابستگی خود را از صنعت نفت جدا کند.

وی با اشاره به برخی نگاه‌های تبعیض آمیز در هنر ، بیان کرد: جایگاه هنر تنها، تهران نیست، چرا که ما موظف هستیم با پرداخت به امکانات استان‌ها و بازنگری در زمینه استعدادها و ظرفیت‌های هنری، نگاه ویژه و بی‌حاشیه به هنر را تعمیق ببخشیم.

وی با اظهار تاسف از اینکه سرمایه‌ها و توانمندی‌های نظارتی استان‌ها مورد غفلت و محروم مانده‌اند، خواستار مطالعات میدانی شد و خاطرنشان کرد: بخش‌های مهم در این راستا، با سایر نهادها از جمله؛ آموزش پرورش و دانشگاه ها، تعامل و همکاری دارد.

طاهری با بیان اینکه تبادل گروه‌های نمایشی در استان ها باید سازوکار درستی پیدا کند، تصریح کرد: این کار به اقتصاد کشور کمک بزرگی می کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در ادامه خواستار ارتباط جهانی گروه های نمایشی کشور شد.

تئاتر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بدهکار دارد

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست با اعلام اینکه هنرمندان گروه‌های نمایشی مطالبات خود را به موقع وصول نکرده‌اند، گفت: تئاتر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به هنرمندان بدهکار است، که یکی از دلایل آن، این است که در ارایه آثار زیرساخت‌های اصلی کار نادیده گرفته می شوند.

وی تصریح کرد: به طوری که همه ما به سرعت عمل بیشتر بها می‌دهیم که در نهایت فشار آورده از سوی وزارت، افکار عمومی و رسانه‌ها، موجب ایجاد دغدغه‌هایی شده که از آسیب شناسی تئاتر است، چرا که با اطلاع رسانی به موقع و تعامل میان ما و هنرمندان، فضایی برای اجرای بدون دغدغه ایجاد کنیم