سرپرست گروه تئاتر «لیو» از برگزاری فستیوال «مونولیو» دی‌ماه سال جاری به صورت همزمان در دو شهر تهران و شیراز خبر داد که احتمال دارد گروه‌هایی از کشورهای اسکاتلند، انگلستان و ترکیه در این فستیوال حضور داشته باشند.

پایگاه خبری تئاتر: حسن معجونی درباره وضعیت برگزاری فستیوال «مونولیو» در سال جاری و بخش بین‌المللی آن گفت: ما به لحاظ زمانی محدود شده‌ایم. گروه‌هایی از اسکاتلند، انگلستان و ترکیه برای حضور در فستیوال دعوت شده‌اند که امیدواریم بتوانیم در زمان باقیمانده تا برگزاری این دوره از «مونولیو» هماهنگی‌های لازم برای دریافت ویزا را برای این گروه‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر سال جاری و با توجه به زمان محدود باقیمانده نتوانیم هماهنگی‌های لازم برای حضور این گروه‌ها را انجام دهیم، به طور حتم در سال آینده شرایط حضورشان در فستیوال «مونولیو» را فراهم کنیم.

سرپرست گروه تئاتر «لیو» از برگزاری این دوره از فستیوال «مونولیو» به صورت همزمان در 2 شهر تهران و شیراز خبر داد و گفت: آثاری که در تهران اجرا می‌شوند، چند روز بعد در شهر شیراز هم اجرا خواهند شد تا این دوره از «مونولیو» به صورت همزمان در این 2 شهر برگزار شود.

معجونی درباره کارگاه مونولوگ نویسی در بخش «سفرنامه» فستیوال «مونولیو» یادآور شد: به دنبال اساس و پایه‌ای بودیم تا در قالب سفری زمینی به کشوری خارجی، مونولوگ‌هایی تولید شود. چون کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق امنیت لازم را ندارند، مابین ترکیه، ارمنستان و گرجستان کشور گرجستان را انتخاب کردیم. نمی‌خواستیم که با هواپیما سفری داشته باشیم و سفر زمینی و گذر زمان در این سفر می‌تواند باعث شکل‌گیری داستان‌های مختلف شود.

وی با اشاره به آغاز این سفر در اواخر شهریورماه سال جاری افزود: این سفر 10 روزه خواهد بود و 20 نفر از طریق ثبت‌نام در این سفر حضور خواهند داشت.