برد پیت به عنوان یکی از برندگان اصلی امسال، با سخنان جالب توجه و متفاوتش توجه همه را جلب کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: یکی از برجستگی‌های فصل جوایز امسال، برد پیت و سخنرانی‌های متفاوت و کوتاهی بود که او در دریافت جوایزش ادا کرد.

این بازیگر که تقریباً در همه جوایز به عنوان برنده بازیگر نقش مرد مکمل برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» انتخاب شد، در شماری از این مراسم شرکت کرد و سخنرانی‌های جالبی در هنگام دریافت جایزه‌اش ادا کرد.

اکنون معلوم شده که او از حضور دوستانش برای نوشتن این متن‌های جالب هم بهره گرفته است که از جمله آنها می‌توان به دیوید فینچر اشاره کرد.

برد پیت در سخنرانی گلدن گلوب خطاب به لئوناردو دی‌کاپریو که هم‌بازی وی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» بود و وی در نقش بدلکارش ظاهر شده بود، ضمن تشکر گفت: اگر من بودم قایق را با تو تقسیم می‌کردم. (اشاره به فیلم «تایتانیک» که شخصیت جک در آب سرد جانش را از دست می دهد.)

در مراسم جوایز انجمن بازیگران وی گفت این جایزه‌اش را به پروفایل دوست یابی تیندر اضافه می‌کند و در مراسم بفتا با وجود اینکه حضور نداشت از مارگو رابی خواست تا جایزه‌اش را بگیرد و در متنی که به وی داد تا به جای او بخواند گفت: هی بریتانیا، شنیده‌ام تو هم مجرد شدی- به کلوپ خوش آمدی. او افزود اسم جایزه‌اش را هری می‌گذارد و عجله دارد تا هر چه زودتر او را به آمریکا ببرد. (اشاره به اقامت پرنس هری در کانادا)

برد پیت دیشب در مراسم جوایز اسکار با خبرنگار ورایتی مصاحبه‌ای کرد و در آن گفت که بیشتر متن‌های سخنرانی‌اش را خودش نوشته است اما در عین حال دوستان خیلی خیلی بامزه‌ای هم دارد که به او کمک کردند سخنانش خنده بیشتری داشته باشد.

او در پاسخ به این پرسش که دوستان با مزه چه کسانی بودند از کمدین‌هایی چون جیم جفریس و باب اوشاک نام برد و یک نام دیگر را نیز در کمال تعجب اضافه کرد: دیوید فینچر که کارگردان او در فیلم «کلوپ مشت زنی» بوده است. دوست من فینچر، که هر هفته با هم ارتباط داریم.

برد پیت پس از کسب جایزه اسکار در پشت صحنه درباره سخنرانی‌های عمومی‌اش گفت که برای نوشتن آنها سعی می‌کند.

وی گفت: می دانم با توجه به حرفه‌ای که انتخاب کرده‌ام این صحبت شاید متضاد باشد اما من سعی می‌کنم چیزهایی واقع‌گرایانه را در آن‌ها جای دهم تا راحت‌تر شود و نتیجه همین شده که می‌بینید.

این بازیگر ۵۶ ساله تاکید کرد: من قطعاً و همیشه می‌نویسم.

وی در سخنانش در مراسم اسکار ضمن اشاره به وقتی که به بولتون داده نشد تا علیه ترامپ شهادت دهد، از تارانتینو برای خلق شخصیت کلیف بوت تشکر کرد و گفت: باید در مردم به دنبال بهترین‌هایشان بود و انتظار بدترین‌ها را داشت، با این حال دنبال بهترین‌ها باشید.

پیت در عین حال به فیلمی چون «بوچ کسیدی و ساندنس کید» اشاره کرد که موتور او را به حرکت درآورند و از جینا دیویس و ریدلی اسکات که اولین نقش مهمش را به او دادند تشکر کرد.